Eliteslayer996 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Hei! Jeg skal på første opptaksprøven til flygerutdanning den 13. Februar. Å jeg lurer på, er det noen som har noe tips til ting man kan lese på eller forberede seg på? Jeg er klar over at det meste er opplært igjennom erfaring i livet eller personlige egenskaper. Men hvis noen har noen tips så hadde det vært fint. Endret 4. februar 2011 av Eliteslayer996 Lenke til kommentar
Major Pettersen Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei! Jeg skal på først opptaksprøven til flygerutdanning den 13. Februar. Å jeg lurer på, er det noen som har noe tips til ting man kan lese på eller forberede seg på? Jeg er klar over at det meste er opplært igjennom erfaring i livet eller personlige egenskaper. Men hvis noen har noen tips så hadde det vært fint. Uten å være 100% sikker mener jeg å ha hørt at du blir testet i hva du kan om fly osv. Med andre ord må du være interessert i fly. Feks må du vite hva diverse fly heter osv, men dette går vel greit, du har jo søkt flygerskolen og er vel interessert i fly. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Nei du behover ikke a lese pa noe som helst. Skjont er det lenge sia du har hatt grunnleggende matte kan det vaere lurt a titte pa (les Vg1 niva). Poenget med testene er at de skal teste deg uten at du skal ha forberedt deg pa dem. Det er en lang og hektisk dag med 9 prover pa ca 6 timer. Hver prove varer fra under 10 minutter til 40 minutter.Om du har vaert pa sesjon sa er provene nesten like som du hadde der, bare mer omfattende og flere tester om du skjonner. Jeg kom dessverre ikke igjennom til del 2, da jeg tok meg for god tid pa en av de lengre testene. Tror den telte veldig mye. Forovrig var jeg gal i hue etter den dagen, sa det viktigste er a spise frokost og ha med seg en god matpakke. Endret 3. februar 2011 av William_S Lenke til kommentar
Eliteslayer996 Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Nei du behover ikke a lese pa noe som helst. Skjont er det lenge sia du har hatt grunnleggende matte kan det vaere lurt a titte pa (les Vg1 niva). Poenget med testene er at de skal teste deg uten at du skal ha forberedt deg pa dem. Det er en lang og hektisk dag med 9 prover pa ca 6 timer. Hver prove varer fra under 10 minutter til 40 minutter.Om du har vaert pa sesjon sa er provene nesten like som du hadde der, bare mer omfattende og flere tester om du skjonner. Jeg kom dessverre ikke igjennom til del 2, da jeg tok meg for god tid pa en av de lengre testene. Tror den telte veldig mye. Forovrig var jeg gal i hue etter den dagen, sa det viktigste er a spise frokost og ha med seg en god matpakke. Jeg skjønner, tusen takk for svar! Matten skal jeg nok klare, får satse på å være godt utvilt og i tilegg lese litt ekstra på området rundt fly osv, for regner med det kan være greit å ha litt generell kunnskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå