Silverdream Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg har laget en web side med et galleri hvor jeg vil ha mulighet for brukere å laste opp bilder. koden jeg har brukt ser nå slik ut: <?php //Сheck that we have a file if((!empty($_FILES["uploaded_file"])) && ($_FILES['uploaded_file']['error'] == 0)) { //Check if the file is JPEG image and it's size is less than 5MB $filename = basename($_FILES['uploaded_file']['name']); $ext = substr($filename, strrpos($filename, '.') + 1); if (/*($ext == "jpg") &&*/($_FILES["uploaded_file"]["type"] == "image/jpeg") || ($_FILES["uploaded_file"]["type"] == "image/gif") || ($_FILES["uploaded_file"]["type"] == "image/png") || ($_FILES["uploaded_file"]["type"] == "image/pjpeg") && ($_FILES["uploaded_file"]["size"] < 5000000)) { //Determine the path to which we want to save this file $newname = 'gallery/Uploaded/'.$filename; //Check if the file with the same name is already exists on the server if (!file_exists($newname)) { //Attempt to move the uploaded file to it's new place if ((move_uploaded_file($_FILES['uploaded_file']['tmp_name'],$newname))) { echo "It's done! The image has been saved as: <br />".$newname; echo '<br /> <br /> <a href="?p=gallery/index"> Check out your Image!</a>'; } else { echo "Error: A problem occurred during file upload!"; } } else { echo "Error: File ".$_FILES["uploaded_file"]["name"]." already exists"; } } else { echo "Error: Only .jpg .png .gif images under 5MB are accepted for upload"; } } else { echo "Error: No file uploaded"; } ?> Det som er mitt spørmål er: kan jeg på et vis klare å linke inn brukerens IP adresse skjult inn i det opplastede bildet? $ip=@$REMOTE_ADDR; eller $ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR']; En av disse vil vel få tak i IP adressen, men hvordan lagre informasjonen..... ---- Silverdream Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 <form...> <input type="hidden" name="ip" value="<?php echo $_SERVER['REMOTE_ADDR'];?>"> <input type="file" name="bilde"> også på serversiden: echo "Din ip er: ".$_POST["ip"]; Lenke til kommentar
Silverdream Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Ble en annen løsning på problemet siden jeg ikke fant ut hvordan lagre info i bildet(kansje like greit siden andre kan laste ned bildet etterpå ) $myFile = $filename."_owner.txt"; $fh = fopen("gallery/Uploaded/".$myFile, 'w') or die("can't open file"); $stringData = $_POST["ip"]." ".date("F j, Y, g:i a")." Timezone: ".date_default_timezone_get(); fwrite($fh, $stringData); fclose($fh); Virker som det fungerer meget greit. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg ville helst ikke ha gjort det du har gjort det nå Silverdream, ettersom det er lett å endre IP-adressen i feltet med Firebug Lenke til kommentar
xqus Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Ble en annen løsning på problemet siden jeg ikke fant ut hvordan lagre info i bildet(kansje like greit siden andre kan laste ned bildet etterpå ) $myFile = $filename."_owner.txt"; $fh = fopen("gallery/Uploaded/".$myFile, 'w') or die("can't open file"); $stringData = $_POST["ip"]." ".date("F j, Y, g:i a")." Timezone: ".date_default_timezone_get(); fwrite($fh, $stringData); fclose($fh); Virker som det fungerer meget greit. takk for hjelpen. Dette er hakket bedre, så slipper du krøll med at folk sender alt mulig humbug i POST requesten. $stringData = $_SERVER['REMOTE_ADDR']." ".date("F j, Y, g:i a")." Timezone: ".date_default_timezone_get(); fclose($fh); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå