Zash Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Hei! I bedriften har vi ca 25 HP ProBook 4520s. På de fleste av disse pc-ene har vi problemer med at det trådløse nettverket dette ut, og tilkoblingen må repareres, eller at nettverkskortet må slåes av og på for at det skal klare å koble seg til igjen. Følgende har blitt prøvd for å løse problemet: 1. Oppdatere BIOS til F.0C (Nyeste fra HP) 2. Oppdatere Trådløs driver til Raling RT3090 (Nyeste fra Ralink) 3. Oppdatere HP WireLess Assistant (Nyeste fra HP) Slått av følgende alternativer: Kontroller Strømsparing på WLAN i Enhetsbehandling Kontroller strømsparing på LAN i BIOS Kontroller WLAN/LAN Switching i BIOS Har også vært i kontakt med HP, men de kommer ikke noe særlig lenger enn de overnevnte løsningsforslagene. Er det noen som har vært borti noe lignende problem? Dette skjer både mens pålogget bedriftens nettverk, og hjemmenettverk. Lenke til kommentar
Boof Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Jeg ville ikke brukt drivere fra leverandøren av nettverkskortet, men drivere fra produsenten f.eks HP, da disse driverne ofte er optimalisert. I tillegg kan det være konflikt mellom driver og "ekstra wifi" software. Forsøk å installere en ren maskin, uten HP greier, bare driver for det trådløse kortet, og da bruk Windows sin egen WIFI-software. Hvis dette er stabilt over tid, så kan dere forsøke med 3-parts software for kontroll av WIFI. Bruk aldri Vista drivere på Win7 hvis du har problemer, eller WinXP drivere på Vista etc... Bruk heller aldri 32-bit drivere på 64-bit maskiner. Kontroller at driverne dere installerer er "digitally signed". Ofte kan også slik ustabilitet komme av at windows ikke har blitt 100% oppdatert med alt av patches. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Hei, og takk for at du tok deg tid til å svare. Har prøvd med både nyeste fra produsent, og fra leverandør. Problemet oppstår begge ganger. Bruker også rett versjon av driverene. (Godkjent for Windows 7 Enterprise 32 bit). Har kontaktet ene brukeren som oftest har problemet, og fortalt han at han må oppdatere Windows til nyeste versjon. Dette er et problem vi ikke klarer å reprodusere hos oss. Inne på driverdetaljer til nettverkskortet er 3 av 4 driverfiler digitalt signert av Microsoft. Den eneste som ikke er det ligger i "C:\Windows\system32\RaCoInst.dat" Denne filen er ikke digitalt signert på hverken HP eller Ralink sin nyeste driver. Er litt usikker på hvordan jeg kan få tak i en versjon som er digitalt signert av denne driver. Har dere et forslag? Edit: Skriveleifer. Endret 3. februar 2011 av Zash Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Høres ut som noe funky med imaget. Vi har 40 4520s og ikke opplevd noe problemer med wlan. Lenke til kommentar
vikingjan Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Jeg ville ikke brukt drivere fra leverandøren av nettverkskortet, men drivere fra produsenten f.eks HP, da disse driverne ofte er optimalisert. I tillegg kan det være konflikt mellom driver og "ekstra wifi" software. Forsøk å installere en ren maskin, uten HP greier, bare driver for det trådløse kortet, og da bruk Windows sin egen WIFI-software. Hvis dette er stabilt over tid, så kan dere forsøke med 3-parts software for kontroll av WIFI. Bruk aldri Vista drivere på Win7 hvis du har problemer, eller WinXP drivere på Vista etc... Bruk heller aldri 32-bit drivere på 64-bit maskiner. Kontroller at driverne dere installerer er "digitally signed". Ofte kan også slik ustabilitet komme av at windows ikke har blitt 100% oppdatert med alt av patches. Hei ! Jeg støtter opp om å forsøke å bruke Windows sin egen håndtering av trådløse nett. Jeg har ofte sett ustabilitet mellom pc-produsentens egenutviklede programvare og trådløse nett. Riktignok har dette vært koblet til Dell sine løsninger og da har det vært en løsning å deaktivere enten Dells løsning eller wifikortprodusentens løsning. Selvsagt kommer flere faktorer inn i bildet, men prøver man å forenkle oppsettet får man oftere litt mer oversikt. Det har skjedd meg at nyere versjoner av nettkortsprogramvare har utløst ustabilitet og da får man bare forsøke å finne en versjon som virker stabilt. Lykke til :-) M.v.h. Jan Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Vi bruker uten unntak windows sin egen håndtering av wlan. Har aldri testet eller falt meg inn bruke hp sin egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå