Bytex Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Har de endret noe i singleplayer-delen? Eller er det bare multiplayer som patches? Å runde hele spillet for så å bare grinde sistebossen 100000 ganger om igjen online for å få "epics" er ikke min greie. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Har de endret noe i singleplayer-delen? Eller er det bare multiplayer som patches? Å runde hele spillet for så å bare grinde sistebossen 100000 ganger om igjen online for å få "epics" er ikke min greie. Singleplayer har fått akkurat de samme endringene som online versjonen har. Sjekk førstepost. Edit: Finnes mer til diablo 2 enn bare å grinde, det finnes pvp også. Endret 27. februar 2011 av Romis Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hehe artig, er som om Blizzard gjengen sa på et møte "Faen nå er vi lei av å rebalansere WoW-klassene, la oss kikke på Diablo 2 et par dager for litt avveksling". Lenke til kommentar
Romis Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 Det er ikke de samme folkene som jobber på WoW som gjorde dette for Diablo. Bare glad blizzard faktisk gadd, alt de trenger å gjøre nå er å fjerne 20 games i timen limit og dupe metoder. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Ikke for å være veldig kritisk Romis, men det er vel mer en item suggestion guide enn en komplett guide til lightning sorc. Om du har bevist utelatt eller ikke giddet å ta det med, så mangler veldig mye viktig informasjon. Hvor mye Faster Cast Rate du burde sikte for, og hva som er ideelt. Hvor mye Faster Hit Recovery du bør sikte for, og igjen ideelt mål. Max block eller ikke? Og for/imot argumenter. Hvis du går max block, hvor mye bør du sikte for med tanke på Faster Block Rate. Igjen hvis det er max block, hvor mye damage reduction% kan du få uten å offre FCR% eller FHR%? Energy Shield eller ikke, for og imot. Ellers vil jeg si du traff veldig bra med tanke på items. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Var bare en item guide, ikke noe om merc heller f.eks. Kan sikkert lage en komplett guide hvis jeg får tid en dag. :3 Er forresten lvl 94 nå. Baal runs med 10% anni og 5% Ondal 8p Akkurat nå er det 188 baal runs til lvl 95 med 1 mill xp per run, et run er ca 3-4 minutter. Det tilsvarer 11 timer baal runs. Weeee! Endret 28. februar 2011 av Romis Lenke til kommentar
Romis Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Sorcen min har akkurat nå 42k lightning damage, 52% block, 108/120 fcr, og 1,5k hp etter Bo. Vil si hun er ganske bra. Gear Griffon Facet Perf Eschuta's Facet Spirit 35% fcr 2x Soj Perf Arachnid Magefist War Traveler Perf Mara's Chains of Honor CTA + Spirit Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Som sagt..det høres jævlig stusselig ut å raide samme boss 200 ganger bare for å få de "riktige" itemene. Tror jeg står over og venter på Torchlight 2 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Jeg må innrømme at jeg aldri har hatt det nære forholde til Diablo 2, annet enn å kommet meg igjennom nightmare etter mye om og men. Og i forbindelse med denne patchen så dro jeg frem CD-en (symbolsk sett, lastet ned fra battle.net) og begynte å spille. Bestemte meg for en dual-wield barbar med frenzy og double swing, men må si at en sorc frister litt mer. Første Andariel ga meg Nagael-ring . Hvordan burde jeg sette opp en lightning sorc? Stats, viktige skills og slikt? Eventuelt, en amazon med bue, hvordan er de sent i spillet? Og ser at siste patchen ga mulighet til å sette alle stats/skills på nytt, men er dette gratis eller er det kun EN sjanse etter en gjør Den of Evil? Er det mulig å skaffe en mod som gjør at en kan flytte items via singleplayer uten å måtte koble opp på multiplayer? Altså en kiste alle karakterene deler eller noe? Og hvorfor nevner du ikke Gull til mf-guide? 100% mf høres da bra ut for en sorc? Endret 28. februar 2011 av chokke Lenke til kommentar
Romis Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Gull til MF guiden? Gull har ingenting å si i Diablo 2. - Skal du ha en effektiv barbarian som ikke har noe problem PvM, så kjører du Frenzy barb. Mitt light oppsett: 1 poeng i warmth for regn 1 Poeng i det første skjoldet på cold for å buffe Så mange points som mulig i lightning (primær), chain lightning (sekundær), charged bolt, lightning mastery og nova for å pumpe max damage inn i lightning og chain lightning, så putter du et poeng i telekinesis og teleport. Det er egentlig hele set-upet til Sorc. Skal du ha en PvM amazon, så går du for Javelin ama med Perf Titan's Revenge ( +4 jav skills ) Angående respec så kan du respecce gratis hver gang du gjør den of evil questen på den karakteren, dvs 3 sjangser hvis du har gjort den på hell. Etter det kan du enten skaffe mats til token, eller kjøpe en token for 1 ist per 2x token ca på ladder. En token: støv fra Andariel, Duriel ( andy og duriel sharer samme dust ), Meph, Diablo og Baal. Kombinerer de 4 forskjellige støvene i horadric cube så får du token. Dropchancen er ca 1/9 for andy, duriel og mep, 1/15 for diablo og 1/25 fra Baal. Den eneste måten du kan transfere items som jeg vet er å bruke hero editor som lar deg kopiere ting, men det kommer jeg ikke til å hjelpe deg med, da det er imot reglene. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal du ha en PvM amazon, så går du for Javelin ama med Perf Titan's Revenge ( +4 jav skills ) Perf items er vel strengt tatt ikke nødvendig med mindre du min/maxer. Det er utrolig gøy å ha, men hva du betaler i dyre dommer for en marginal økning i effektivitet. De fleste vil nok ikke merke stor forskjell i det hele tatt. Ser på FCR breakpointet ditt, og du treffer de to viktige breakpointsene! 105% FCR for teleport og 117% FCR for lightning og chain lightning. Føler du har ganske høy block rate, selv om det ikke virker som du ordentlig satser på det. Har du plassert ekstra stats i dex for blocking? Selv greide jeg å lage en light sorc med 44k skade, 75% block, 43% damage reduction, 75% resists (så vidt) og 1,4k liv etter bo. Manglet noe for å nå 86% FHR, men det var kun fordi jeg var en slapp jævel og ikke skaffet med +light skill gc med FHR ad. Hadde også en god merc med infinity runeword og... husker ikke navn på resten av items akkurat nå. Men tok hell chaos solo i 8p games. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Har satset +str points helt til jeg får akkurat på itemsa mine, så rundt 40 poeng på Vitality, og resten på Dex. Ja det er jo sant at det ikke er nødvendig med perf items, men etterhvert når du kommer i high-end er det det som gjør forksjellen. Og 2-3 sekunder forskjell hver game blir en del når du må ha 4k 8p baal runs fra lvl 90-99. Forresten, hvis det er noen som starter opp Diablo 2 igjen kan jeg gjerne hjelpe til med items og rush til hell. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Gull til MF guiden? Gull har ingenting å si i Diablo 2. Daggern, ikke metallet. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 1. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2011 Hvilken dagger er det snakk om? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg regner med han snakket om Gull, den med 100 MF. (Nå har jeg ikke spilt på lenge, så ikke skyt meg om det har skjedd noe med den i en av de siste patchene.) Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 En 6 ist'ed 1h våpen er jo uansett best, hvis vi virkelig skal pirke. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 En 6 ist'ed 1h våpen er jo uansett best, hvis vi virkelig skal pirke. Føler meg nesten litt som en drittsekk nå, men du nevnte jo "pirke" så... >_> 1000% MF vill gi deg 3x så mange uniques som 0% MF. Hvis vi ser på 1000% MF som maks, altså 100% effektivitet, så vil du nå 50% effektivitet nesten før du har 75% MF. Er kanskje like greit å poste link. >_> http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=769833 Med andre ord, det du gir opp av skills, fcr, eventuelt resist med en 6x ist 1h våpen er på langt nær effektivt. Tar mye heller den ekstra sikkerheten og hastigheten du får med et ordentlig våpen, og det er også veldig mye billigere. Vanligvis vil man sikte etter 250-300% MF, eller til og med litt mindre hvis du ender opp med å offre for mye styrke for å nå 250-300%. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Vanlig gear til en Sorc er Enigma 25% MF, Shako 50% MF, War Traveler 50% og Chance Guards 50%. I tilegg har du Gheed med 40%, og gjerne 10x 7% MF scharms. Tilsammen blir det 285% mf. Med greit overall gear ville man være i stand til å drepe effektivt med en light sorc med 6x ist'ed crystal sword med en merc som har Infinity med -50% enemy light resistance. Med Ist'ed Crystal Sword blir det tilsammen 465% MF. Endret 2. mars 2011 av Romis Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Poenget er at du mister veldig mange gode mods for veldig liten økning i effektiv MF. Du får mindre nytte ut av hver % MF to har fra gear. De første hundre hjelper veldig mye, det neste hundre hjelper en del, neste der igjen hjelper noe... men jo mer du stacker jo mindre hjelper det. Så hvorfor betale i dyre dommer for et 6x ist sverd som gjør det mindre trygt og effektivt å mfe, når det gir så lite utbytte? For å quote en spesifikk del av posten jeg linket til. "What this is showing is what most experienced MF char builders already know...its the first ~250 points that matter, with the first ~100 mattering most. Any char can become a viable MF char with really just gheeds+travs and a few MFSCs, finding over half as many uniques as a 1000MF char while killing much faster. Socketing Ists in weapons or Ptopazes in armor is almost always going to be a bad idea, compared to +damage or RBF jewels, depending on your build. Heck, even just gheeds+MFSCs will make a MFing char that doesnt have to sacrifice any kill speed." Når du allerede har nådd nesten 300 MF, og de 100% første er det som teller desidert mest, hva er vitsen med 6x ist sverd? Hva vil du helst ha når du allered er på et effektivt nivå med tanke på MF, enda mer MF eller... +3 To All Skills, +40% Faster Cast Rate, +10 To Dexterity, Replenish Life +20, Increase Maximum Mana 15%, All Resistances +30-40 (varies) og Level 4 Oak Sage (25 Charges), alt det fra å bytte ut kun sverdet med HoTO? For meg er valget såre enkelt, og alt er utrolig effektivt for en caster. Trikset med å bygge en god MFer er ikke å stacke så mye MF som mulig, men å balansere det rundt 250-300% og dermed gjøre de beste valgene med tanke på items så jeg kan være raskest og mest effektivt, samtidig som jeg når de viktige breakpointsene inne FCR og FHR, noe som i tilegg til ekstra skills (mer skade) og økt FCR (igjen mer skade og raskere teleport) og tryggere med bedre FHR breakpoints. Eller hvis vi skal virkelig putte det på spissen, Gheeds og War Travs gir +-90% MF, eller ca 55% effektivitet ut av det du ville fått med 1000% MF. Grovt sett så kan du ha 100% MF og gjøre det bra. Legg til 900% mer MF, og du øker kun effektiviteten med 40%. Ser du ikke hvor lite det har å si og legge til mer MF? Ser at dette er smak og behag, men jeg spør igjen, hva er poenget? Du kaster bort så mye deilig stats på et item som gjør så lite forskjell. Edit: Enigma er vanlig på sorc? For meg så ligger det itemet så langt ned på liste over gode items på en sorc at det i grunn er latterlig (en smule overdrivelse kanskje, men bare en smule). Endret 2. mars 2011 av Korialstraz Lenke til kommentar
Romis Skrevet 2. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2011 Snakket om Enigma på grunn av 25% Mf, linket til CoH som anbefalt på forrige side på min sorc mf build. Ser poenget ditt, men ville bare vise deg hva man kunne oppnå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå