CrackaBoi Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Jeg har brukt Win XP i en måned uten problemer, men når jeg skrudde på maskinen i dag kom den plutselig med denne feilmeldingen: "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: WINDOWSSYSTEM32CONFIGSYSTEM You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original setup CD-ROM. Select 'r' at the first screen to start repair." Jeg kjører WinME/XP i dualboot. Etter at jeg har valgt Windows XP på boot-menyen jobber den litt og så kommer feilmeldingen (i DOS selvfølgelig). Den greier heller ikke å starte XP i safemode. Men Win ME fungerer utmerket. Hvilken CD er det meldingen henviser til? På hvilken meny skal jeg trykke 'r'? Hvor er dette, DOS eller WinME? Trenger virkelig hjelp, please hjelp meg, takk Lenke til kommentar
Templar Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 orginal CD er orginal installasjons CD (ORGINAL CD).. Hvis du ikke har en ma du skaffe deg en. Simon Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 14. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2001 Jeg har selvfølgelig den, men hva skal jeg gjøre med den? Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 14. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2001 ååhhh, idiot. Skjønner det, men hvor!?!?!?!? Som bootdevice? I winme? det er ikke noe sted jeg kan trykke r den kan ikke starte i dos heller Lenke til kommentar
Volcan Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Har selv hatt en del problemer med XP som irriterte meg no jævli. Det endte med at jeg sletta hele greia og kjører urgamle Windows 98SE. Jeg får heller vente og skaffe meg XP når det egentlig kommer ut :wink: Lenke til kommentar
xeon Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Din knott! du må starte maskinen fra cd-rommen og deretter trykke -r!!!! eneble start up fra cd-rom og trykke start fra cd-rom Lenke til kommentar
NoseFullofAliens Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 så hissige vi var her da tror det skal funke å kjøre setup på xp-cd fra winme når den rebooter for å starte selve installasjonen vil den oppdage at xp er installert og gi deg mulighet til å trykke "r" for å fikse gammel installasjon, alternativt kan du reinstallere skyt meg hvis det er feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå