Gå til innhold

SuSE Windows network browser ?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettopp installert SuSE men til min store fortvilelse kom det ikke med noen Windows nettverk "browser" slik man har i RedHat/Mandrake og andre Linux distroer.

Har pcen min paa ett windows nettverk med mange XP/2000 og 98 maskiner der folk deler filer med vanlig windows shares, men siden det ikke er noe "program" til aa browse og til aa liste maskiner i SuSE vil jeg ikke faa access til disse filene.

Hva "program" bruker dere SuSE brukere til faa browsa nettverket etter maskiner og delte kataloger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har nettopp installert SuSE men til min store fortvilelse kom det ikke med noen Windows nettverk "browser" slik man har i RedHat/Mandrake og andre Linux distroer.

Har pcen min paa ett windows nettverk med mange XP/2000 og 98 maskiner der folk deler filer med vanlig windows shares, men siden det ikke er noe "program" til aa browse og til aa liste maskiner i SuSE vil jeg ikke faa access til disse filene.

Hva "program" bruker dere SuSE brukere til faa browsa nettverket etter maskiner og delte kataloger.

Du kan bruke smb-client men dette blir litt stress i lengden.

Det irriterte faktisk meg ogsaa at det ikke fantes noe "network browser" i SuSE, men saa har jeg ikke stressa saa mye med det.

Kanskje SuSE advocatene her forumet kan fortelle deg hva dem bruker ?

Lenke til kommentar

Man må ikke installere det via apt. Samba ligger vel under Network i YaST2's Install/Remove Software, så det er bare å installere den (sjekke om den er installert) der...

Når du er sikker på at samba er installert er det som sagt bare å skrive

smb:/

i konquerors adressefelt, så er du i gang :wink:

MarcelSB

Lenke til kommentar
Når du er sikker på at samba er installert er det som sagt bare å skrive
smb:/

i konquerors adressefelt, så er du i gang :wink:

MarcelSB

Nå bruker jeg Mandrake, men når jeg gjør dette, finne jeg frem til de delte mappene på XP maskinene, men det tar grusomt lang tid, og jeg ser ikke filene :grumpy: noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...