Gå til innhold

Bredbåndskunder klager mest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Norge er en nasjon full av imbesiller

Har på følelsen at support i mange tilfeller består av folk som ikke har nok kunnskaper og/eller som ikke er særlig imøtekommende. Hadde problemer med en maskin på jobben, ringte til support og det første vedkommende sier er "lyser det et grønt lys på skjermen? Da har maskinen strøm" :dontgetit:

Videre prøver jeg å forklare at den eksterne strømforsyningen får strøm men at det ikke skjer noe når jeg trykker inn power-knappen til maskinen, at alle kabler sitter skikkelig i og at det derfor er sannsynlig at maskinen er defekt. Da får jeg klar beskjed om at jeg ikke skal bry meg om hverken strømforsyningen eller selve maskinen...skjermen derimot var veldig relevant. Etter en fullstendig unyttig og latterlig samtale hvor jeg skjønner at jeg kan langt mer enn vedkommende på support setter hun meg over til en tekniker. HALLELUJA, da får jeg snakket med et oppegående, imøtekommende mennesket med tekniske kunnskaper til å skjønne det jeg prøvde å formidle tidligere. Det blir så raskt konkludert med at maskinen sannsynligvis er defekt :w00t:

Det er altså ikke bare forbrukere som kan være imbesiler...DarkSlayer

Endret av Deep87
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ringte telenor for å høre prisen på fiber. Fikk til svar at det ville koste meg 299,- å koble meg på siden det allerede var fiber i huset. Bestillte da 25/25 linja deres, og sa fra at jeg ikke trengte modem.

En uke eller to senere får jeg brev i posten med påkoblingsdato. Der står det opplyst at jeg må betale 1999,- for påkobling, samtidig har de klart å sette 8/8 linja som hastighet pluss at de har registrert at jeg skal ha modem til en pris av 399+ 99 i frakt.

Ringer dem å da får jeg opplyst at prisen er rett, men at dem må lage en sak siden jeg har fått opplyst feil pris. Dagen etter ringer dem meg opp å forteller meg at jeg må betale 1999,- om jeg vil ha dette. Da avbestiller jeg såklart alt.

Så går det 14 dager til å da dukker det opp 2 montører på døra som skal legge inn fiber utrolig nok.

Er dritlei hele telenor nå!

Sist jeg hadde problemer med adsl linja gikk det 14 dager før det var fiksa, problemet måtte løses av montør i sentralen. Grunnen til den lange tia var telenor kundeservice, og at de ikke klarte å vidresende feilmeldinga til relacom. Gikk 2 dager fra dem var kontakta til feilen var retta, da ringte montøren meg etter en dag å beklaga at han ikke fikk retta feilen etter dag en pga masse å gjøre.

Lenke til kommentar

Dessverre så er det ikke bare Telenor som dummer seg ut her .

Jeg har en lokal leverandør (som også bruker fiber). De benytter seg av systemet til Altibox

Jeg betalte selv for arbeide med å legge kabelen i jorden

For noen år siden klarte noen å grave over kabelen.

Etter noen få dager kom de fra det lokale energiselskapet og la en provisorisk kabel løst over marka der jeg bor . De skulle komme senere å orden den.

Etter en stund etterlyste jeg den jobben per epost , I mellomtiden hadde elgen 2 ganger slit av kabelen.

Jada, det er mye elg her .

Etter noen måneder kom det noen fra det lokale energi selskapet å la en nye kabel.

Denne gangen ble det luftkabel som følger strøminntaket til huset.

Det gikk ytterligere noen uker og jeg fikk svar på eposten så sa at de skulle komme ¨orden kabelen så snart forholdene tillot det .

Je mååte bare svar at kabelen allerede var ordnet

Dette er et selskap som har sitt utspring fra en naboby , men bruker tjenester fra mange underleverandører fra byen og stedene rundt .

Rart i grunnen at ikke en avdeling vet hva enn annen gjør innad i samme selskap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...