Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med oppgave (funksjonell webdesign)

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å komme gjennom noen oppgaver i funksjonell webdesign, håper noen kan hjelpe meg!

1.Hvordan formaliserer du f.eks en pc, bil, lager eller en nettside?

2. Jeg skal diskutere følgende to uttrykk:

(a) "Hun er veldig intelligent, hun kan gjøre komplisert matte uten penn og papir.

(b) "Denne datamaskinen er veldig intelligent, den kan kalkulere riktig svar i løpet av et millisekund".

Vet at en data ikke kan måle seg med den menneskelige hjerne, men hvordan skal jeg gå frem og diskutere dette? er det noe annet jeg burde ta opp? Hvordan skal jeg begynne?

3. Hvis vi har et lager med millioner av ulike ting, hvordan kan vi lage et system som gjør det enkelt å finne ut hvor hver eneste ting er (når f.eks den som jobber på lageret gir identifiserings-koden 1337)?

Har selv tenkt litt på gps, men har lest litt om dette, og det vil ikke fungere, når det er snakk om "små" ting.

Forslag?

Takker for hjelp!

Endret av 13375k1133z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva formalisering betyr, men det andre spørsmålet fikk meg til og tenke på noe min far alltid har sagt for å få meg til å skjønne at jeg bør gå på skole o.l:

"Den beste computeren som finnes, sitter midt mellom ørene dine. Den klarer kanskje ikke å regne mattestykker like fort som en kalkulator/pc, men den kan gjøre mye mye mer enn hva en pc kan."

Lykke til... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...