Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende å se at Pirelli har valg Soft og Supersoft til helga's GP. Husker ifjor at Prime dekkene som ble brukt da, ble veldig for slitt i Canada. Er også 2 DRS soner, og den som blir forbikjørt på den først sonene får ikke mulighet på den andre, må vente en hel runde. Mens han som kjører forbi kan bruke DRS på begge, selv om han f.eks kjører forbi på den første sonen.

Lenke til kommentar

Tja, det kommer vel ann på downforcen. FI forventer/forventet en fart opp mot 340-350km/t med DRS.

 

Ang. dekkene. De slites igjennom svinger med høy fart. Altså, når dekkene blir brukt hardt, sideveis. Noe de ikke gjøres i Montreal, på samme måte som f.eks T8 i Tyrkia. Dermed kan de bruke mykere dekk, som da gir bedre feste på denne banen. De slites ikke på samme måte som Bridgestone.

Lenke til kommentar

Hater DRS... DritRævaSystem... Schumacher ble jo pwna av drs... Damn it..

Han fikk iallefall vist at han fortsatt er rainman... Hadde bare bilen funket bedre, så hadde han mest sannsynlig fått andreplassen..

 

Schumi og Vettel til Red bull! :D

 

Jeg skal forresten til Spa I august :D

 

EDIT:

Også syns jeg trådstarter bør lære seg å skrive navnet til Michael Schumacher riktig i avstemninga.... han heter jo ikke Michael Shoemaker... :p

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Forbikjøringer skal skje pga førerskills, ikke pga at han bak får lov til å redusere luftmotstanden...

Jeg kjører gokart, og der kjører vi forbi i svingene...

 

Jeg har også kjørt gokart, og bilcross, så jeg vet det kjøres forbi i svinger der. Av medisinske årsaker og som regel idiotiske juryer så kjører jeg ikke lenger.

 

Men du mener altså at du heller vil se Petrov vs Alonso i fjor, Schumacher VS Alonso Imola 05 og 06?

 

DRS er under konstant evaluering og endring, 2011 er ett prøveår. Jeg synes derimot det er verre at man ikke kan legge inn en regel som gjør at man kan øke ride height under regn, så man slipper og starte under SC og ha så ofte rødflagg når det regner.

Lenke til kommentar

Gokart er ikke det samme som F1, men jeg går ut i fra at du allerede visste det.

 

ja, jeg vet det.... Jesus...

 

Forbikjøringer skal skje pga førerskills, ikke pga at han bak får lov til å redusere luftmotstanden...

Jeg kjører gokart, og der kjører vi forbi i svingene...

 

Jeg har også kjørt gokart, og bilcross, så jeg vet det kjøres forbi i svinger der. Av medisinske årsaker og som regel idiotiske juryer så kjører jeg ikke lenger.

 

Men du mener altså at du heller vil se Petrov vs Alonso i fjor, Schumacher VS Alonso Imola 05 og 06?

 

DRS er under konstant evaluering og endring, 2011 er ett prøveår. Jeg synes derimot det er verre at man ikke kan legge inn en regel som gjør at man kan øke ride height under regn, så man slipper og starte under SC og ha så ofte rødflagg når det regner.

 

skjønte ikke hva du mente med schumacher vs ditt og alonso vs datt, men ang drs, så synes jeg det blir fnf feeling på det, bare at de har drs i stedet for nos.. åffer får ikke alle lov til å bruke det, kun han bak.. idiotisk til de grader.

 

Hvis han foran og han bak kunne brukt det, så kunne iallefall timingen vært avgjørende.. Her lager de jo forbikjøringer fordi han ene får 50 km/t mer enn han andre glatt....

Lenke til kommentar

DRS er der for å kunne muliggjøre forbikjøringer. Da "alle" klaget på at det var lite forbikjøringer. DRS er som sagt under konstant evaluering, derfor er det forskjellige lengder på sonene, 1 sone, 2 soner osv. Målet er å få DRS til å muliggjøre en forbikjøring, og ikke lage en for lett forbikjøring. Derfor kan man ende med ett løp som i Tyrkia, hvor det var alt for lett, eller som i Monaco, hvor det som alltid er "umulig".

Hvis alle skulle få lov til å bruke det, så vil effekten bli eliminert, og man ville hatt det samme som ingen DRS. Eller faktisk, værre. Da man slipper igjennom mer luft, som vil treffe bilen bak. Altså vil det kunne bli vanskeligere å slipstreame seg forbi når 2 har DRS enn når ingen har DRS.

Det at ikke DRS er tillatt over hele banen i en løpssituasjon er begrunnet med forbikjøringer, og ikke minst sikkerheten. Det er også derfor snakk om at DRS skal bli forbudt i Eau Rouge og 130R under trening og kval.

 

Timingen under løpssituasjon ved bruk av DRS er fraværende. Da sonen som regel plasseres litt utpå strekka, og de 2-3 meterene som er forskjell på når folk aktiverer, gjør ikke forskjellen stor. Det eneste som kan skje er sånn som Massa gjorde. Han aktiverte den for tidlig, og da skjer det ingenting.

 

Det jeg mente med de fightene, er tre veldig fine eksempler på raskere førere i raskere biler, som aldri kommer seg forbi en synlig treigere bil. Ikke fordi de er dårlige førere, men det er rett og slett umulig med så mye downforce som F1-bilene trenger. Kan jo også ta Coulthard vs Bernoldi i Monaco 2001 som ett eksempel.

 

Disse 4 eksemplene (3 i forrige innlegg, ett i dette) er kjente eksempler på netopp problemet med forbikjøringer som "alle" klaget på.

 

Men, nå klager jo "alle" på at det er for mye forbikjøringer. Det skal ikke være lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...