Rivers Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Skulle rydde opp i Hall of Fame bøkene mine her om dagen og stille dem opp i utgivelsesrekkefølge ... Men jeg fant ingen oversikt på det så jeg måtte finne ut av det selv og nå poster jeg oversikten her hvis noen andre skulle være intressert. Walt Disney's Hall of Fame ·~ DE STORE SERIESKAPERNE ~· De norske utgavene i utgivelsesrekkefølge HoF / Egmont Serieforlaget 01 - Don Rosa ~ 12 aug 04 02 - Romano Scarpa ~ 7. okt 04 03 - Carl Barks / Carl Barks og bilene i Andeby ~ 2. des 04 04 - Vicar / Victor Arriagada Ríos ~ 27. jan 05 05 - Don Rosa - bok 2 ~ 31. mar 05 06 - Paul Murry ~ 9. mai 05 07 - Marco Rota ~ 5. jul 05 08 - Carl Barks 2 - Til bords i Andeby ~ 25. aug 05 09 - Erickson · Cavazzano (Drageherrenes Rike) (Byron Erickson & Giorgio Cavazzano) ~ 20. okt 05 10 - Don Rosa - bok 3 ~ 9. nov 05 11 - William Van Horn ~ 23. mar 06 12 - Romano Scarpa - bok 2 ~ 4. mai 06 13 - Barks - Jippes (Hakkespettbevegelsen) (Carl Barks & Daan Jippes) ~ 6. juli 06 14 - Daniel Branca ~ 1. sep 06 15 - Tony Strobl ~ 16. nov 06 16 - Don Rosa - bok 4 ~ 2. jan 07 17 - Floyd Gottfredson ~ 22. mar 07 18 - Carl Barks 4 / Carl Barks - Idrettsglede i Andeby ~ 4. jun 07 19 - Paul Murry 2 ~ 9. aug 07 20 - Don Rosa - bok 5 ~ 11. okt 07 21 - Jack Bradbury ~ 18. des 07 22 - Don Rosa - bok 6 ~ feb/mar? 08 23 - Milton & Jippes / Freddy Milton og Daan Jippes ~ 22. mai 08 24 - Vicar 2 / Victor Arriagada Ríos - 2 ~ 12. aug 08 25 - Don Rosa - bok 7 ~ 21. okt 08 26 - Hubbard · Kinney / Dick Kinney og Al Hubbard ~ 14. des 08 27 - Don Rosa - bok 8 ~ 27. jan 09 28 - Marco Rota - bok 2 ~ 25. mar 09 29 - Carl Barks 5 / Carl Barks - Musikklivet i Andeby ~ 18. jun 09 30 - Dick Moores ~ 9. sep 09 31 - Don Rosa - bok 9 ~ 12. nov 09 32 - Bas & Mau Heymans ~ 18. feb 10 33 - Arild Midthun ~ 27. apr 10 34 - Floyd Gottfredson - bok 2 ~ 15. jul 10 35 - Paul Murry 3 ~ 12. okt 10 36 - Don Rosa - bok 10 ~ 23. nov 10 37 - Cavazzano - 2 / Giorgio Cavazzano - bok 2 ~ 14. mar 11 38 - Carl Barks 6 ... ~ KOMMER · ~ · Datoene i grått er datoen som stod på fakturaene mine Endret 30. mars 2011 av Rivers 4 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Abonerte selv på Hall of Fame bøkene, men de sluttet jo aldri å komme!! Og organisere dem er ikke lett nei, spesielt når noen i familen har lånt en bok her og der. Har heldigvis klart å samle de fleste i bokhyllen. Anyway, nice liste. Takk, takk. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Satt akkurat å lette etter en oversikt over alle Hall of Fame-bøkene. Fant ikke noe, så da gikk jeg på diskusjon.no for å lage en tråd hvor jeg spurte om dette. Og når jeg kommer inn på Tegneserie-kategorien ser jeg den øverste tråden: "Walt Disney's Hall of Fame - En oversikt". Gud er med meg idag! Takk, forresten! EDIT: Noen som vet om Don Rosa har trukket seg helt tilbake? Klart den beste serietegneren, har alle bøkene hans. Han er vel bare 59 år eller noe, synd om han har gitt seg helt. Endret 12. februar 2011 av TheLynx Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Tror han har trukket seg tilbake pga. øyeproblemer. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2011 Gud er med meg idag! Takk, forresten! Ingen årsak, mitt barn Sakset dette fra Wikipedia: Retirement Rosa's eyesight had been very poor since his childhood. In 2006 and 2007 he began having new difficulties which made drawing a very slow and tedious process for him, even more so than normally. In March 2008 Rosa suffered a severe retinal detachment and underwent emergency eye surgery that ultimately proved to be not completely successful. Further surgery in both eyes made drawing even more difficult. On June 2, 2008, during an interview at the Danish Komiks.dk fair, Don stated that he would not do any more Disney comics, citing eye troubles, low pay, and the constant use of his stories in special hardback or album editions by international Disney licensees without any payment of royalties or requests for permission for the use of his name. Det var virkelig dårlig (gammelt) nytt At jeg ikke hadde fått med meg det før nå. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 når kom egentlig don rosa 10? har ikke funnet den på nettet. don rosa er uten tvil den beste tegneren/historie artisten disney noen sinne har hatt for donald. har alle bøkene hans hittil og synes det var veldig synd når han trakk seg tilbake, men kan jo godt skjønne mannen. synd jeg ikke fikk vært i bergen ifjor og hørt foredraget han hadde der. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Jeg har også alle bøkene hans untatt den siste. Har faktisk sett den i bokhandelen ved en anledning (bokhandelen har en egen hylle med Hall of Fame-bøker). Den har kommet ut, Egmont har bare ikke lagt den ut på nettbutikken sin. Forresten så tror jeg Don Rosa fortsatt tegner forsider, hvis jeg ikke tar helt feil, men skulle ønske han fortsatte å skrive historier. Gruer meg allerede til jeg har lest ut den tiende boka hans. Endret 15. februar 2011 av TheLynx Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 når kom egentlig don rosa 10? Den kom i november 2010. Jeg har oppdatert lista med datoene som stod på fakturaene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 ok, har bare ikke sett den på univers.no enda, er vel enda noen mnd til den kommer der da hvilke historier innholder den foresten? Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Komplett liste over Don Rosas historier i spoiler. Siden bøkene følger historiene hans i kronologisk rekkefølge, og "Gyro's first invention" var den siste historien i bok 9, så regner jeg med at det er de fra 83 - 88. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er serien avsluttet med Don Rosa bok 10? Fikk denne boka før jul en gang, og har ikke mottatt flere bøker etter dette. Mener å ha lest en plass at de skulle avslutte Hall Of Fame med Don Rosa bok 10, så ingen overraskelse. Det er bare det at det fulgte ikke med noe info om dette. Abbonerer også på de komplette årgangene, og kunne tenkt meg til å begynne å abbonere på Carl Barks Samlede Verker dersom de begynte med den igjen Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Har lurt på når neste bok ville dukke opp selv. Hadde jeg lest bakpå siste boka (Don Rosa 10) så hadde jeg fått svaret: Like greit, egentlig. Det begynner å bli noen meter med bøker. Har begynt å lure på når jeg skal slutte med de komplette årgangene. Tenker jeg holder på til midten av 70-tallet. Da begynner min samling av orginale DD blader. Har komplett fra 1978 til tidlig 90-tall. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hadde ikke lest det, nei. Får vel tolke det som deg, slutten på bokserien og ikke bare slutten på Don Rosas bidrag til serien. Hadde i grunnen håpet at de ville gi ut mye mere av Barks da jeg ikke hadde råd til å abonere på "hans" bokserie da den var tilgjengelig. Har også vurdert å gi meg med De komplette årganger på 70-tallet, men vi får se. Bok 1 1965 er foreløpig siste, noe som tilsier enda 35-40 bøker før jeg begynner med 70-tallet. Det ligger vel 3-4 år frem i tiden. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Så var det ikke slutt allikevel. Var nok bare Don Rosa historier det var slutt på til Hall of Fame bøkene. Bok nr 37 er "Giorgio Cavazzano - bok 2" Nr 38 blir Carl Barks bok 6. Lenke til kommentar
NikZer Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Jeg har sortert bøkene alfabetisk etter navnet på serieskaperen de handler om. Da er det lettere å finne riktig bok når man trenger den. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 kunne tenkt meg til å begynne å abbonere på Carl Barks Samlede Verker dersom de begynte med den igjen Tror det blir noen år før de tar opp den igjen, om de i det hele tatt gjør det. Litt av poenget med den serien var at den skulle være eksklusiv og ble derfor begrenset til 2500 utgivelser, den blir jo ikke så eksklusiv om egmont plutselig skulle ta den opp igjen. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Var så heldig at jeg fikk abonnert på Carl Barks Samlede Verk når den kom ut. Dyrt, men fantastisk verk! For de som er interesserte kommer det nå snart også Don Rosa Samlede Verk, i samme stil som Carl Barks-samlingen. Dyrt det også, men samtidig så pent at jeg måtte ha det, siden jeg ikke abonnerte ferdig på Hall of Fame heller. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Har bestilt Don Rosas samlede. Har som mål å spare meg opp til Carl Barks samlede en dag, og håpe på at noen selger det Lenke til kommentar
madammim Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Fikk også tilbud om å kjøpe Don Rosas samlede verker, men står desverre over. Boksamling har ikke like høy WAF som ølbrygging, og samlinga har allerede vokst godt ut av bokhylla. Er klar over eksklusiviteten i Barks-samlinga som ble gitt ut, så den kommer nok ikke i samme "format" en gang til (desverre ) Hadde de gjort det så måtte jeg funnet på noe lurt for å lure den ubemerket inn i huset Håper derfor de kjører på med Barks nå i HOF slik at man etter hvert sitter med en ganske komplett Barks-samling alikevel Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Noen som vet hvem som har skrevet om lederhunden Balto og tittelen på historien (Norsk)? Mener jeg har lest historien i HOF, og at det var Rosa eller Barks. Greier ikke å finne den igjen, men søker på nett og finner at Carl Barks har skrevet om denne hunden i "North of the Yukon". Usikker på om det er samme historie og hva den da heter på Norsk. Har prøvd å søke på "nord for Yukon" uten treff... Har ei datter som har lært om denne berømte hunden, kjente igjen plottet med at den reddet en by fra undergang når den gjorde det umulige under en vinterstorm. Skulle vise henne tegneserieversjonen av historien, men nå finner jeg den ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå