ltdata Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Har et eksternt skjermkort som jeg ønsker å deaktivere da jeg ikke skal spille på en lang stund. Har allerede et internt skjermkort i hovedkortet. Er det mulig å deaktivere det eksterne skjermkortet uten måtte ta det fysisk ut? + jeg har drivere til det eksterne kortet men ikke til det interne installert på pcen. Noe spesielt å tenke på når det gjelder installasjon avvinstallasjon av drivere? Lenke til kommentar
Sandwich Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Enhetsbehandling i kontrollpanelet er ett alternativ. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Som sagt, det å hæyreklikke på skjermkortet ditt i enhetsbehandling og trykke deaktiver er nok et meget godt alternativ ja. En reboot er nok mest sannsyneligvis nødvendig. Bare husk at skjermen din må være koblet til det aktuelle skjermkortet du vil bruke. Windows har (om 7'ern eller vista) mest sannsynelig en driver som vil fungere med det interne (installeres automatisk), ellers følger dette med hovedkort-CDen eller på nettsiden til hovedkortleverandøren din. Endret 3. februar 2011 av Andrull Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 så jeg risikerer ikke at alt blir svart når jeg deaktiverer det eksterne skjermkortet? + trenger jeg å ta ut det eksterne skjermkortet? eller holder det kun å deaktivere det? Vil det eksterne skjermkortet bruke mer strøm og på den måten gjøre at strømforsyningen min må arbeide mer slik at det kan bli mer støy? (hvis jeg ikke deaktiverer det) Ellers takk for fyldig og klart svar! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) så jeg risikerer ikke at alt blir svart når jeg deaktiverer det eksterne skjermkortet? + trenger jeg å ta ut det eksterne skjermkortet? eller holder det kun å deaktivere det? Vil det eksterne skjermkortet bruke mer strøm og på den måten gjøre at strømforsyningen min må arbeide mer slik at det kan bli mer støy? (hvis jeg ikke deaktiverer det) Ellers takk for fyldig og klart svar! Har i skrivende stund ikke flere skjermkort i maskinen min så jeg kan ikke teste, men tipper at det deaktiverte skjermkortet bruker veldig lite strøm, om ikke noe som helst. Er det ikke deaktivert så vil det trekke en del mer strøm fra strømforsyningen din ja. Du kan på hvilket som helst tidspunkt (så lenge maskinen er av) ta ut det eksterne skjermkortet for å være helt sikker på at maskinen trekker mindre strøm. Men hensikten med å deaktivere er at du skal slippe å ta ut skjermkortet. Endret 3. februar 2011 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå