Gå til innhold

Crossfire eller nytt?

Woltox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer jo helt an på hva du bruker PCen til, men etter som du snakker on Crossfire regner jeg med at det er en del spilling som skjer.

Vanskelig å si hva som er best, HD 5830 er ikke et dårlig kort, men det ligger nok noe etter både HD 5870, HD 6850, GTX 460, GTX 560 etc. Men spørs jo hva du mener med innen rimelige grenser da. Uansett så opp til 2000 kr finnes det jo en hel del kort å velge mellom.

Vanskelig å anbefale noen bestemte kort. Jeg har hatt ATI tidligere, har nå Gigabyte GTX 460 OC, og er godt fornøyd med de to kortene som kjøres i SLI.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Du får også 5870 kort helt ned i 1800kr hvis jeg ikke husker feil. Dette er billigere og yter bedre en 6870 kortene.

Det som kan være litt skummelt er at det blir vanskelig å finne kort nr 2 når du en gang skal ha CF da de fases ut av butikken.

6950 kortet ligger til 2200kr og kan flashes til et 6970 kort som koster 2700kr.

Ellers er både 560Ti og 570 kortene fra Nvidia meget kraftige også.

Lenke til kommentar

Hvor stor PSU du trenger kommer an på hele systemet ditt. Nvidia påstår at 500W PSU er nødvendig for et GTX 560 Ti kort, men det vil jeg nesten påstå er en liten overdrivelse da kortet i seg selv krever 170 W. Da er testen til Hwardware.no bedre. Tar sjansen å påstå at en PSU på 750 W 80% Gold skal holde.

Jeg hadde en PSU på 850 W tidligere og det gikk fint som bare det med 2 x HD 4870 i CF, også med de to GTX 460 i SLI. Merk ellers hardware i signaturen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...