Tor92 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Heisann, Jeg slutter på skolen i løpet av sommeren, men kommer nok til å ta meg et år med skolefri hvor jeg skal jobbe en del for å ha litt penger til videre utdanning. Jeg har vært veldig usikker, men har i det siste klart å navigere meg inn på en integrert mastergrad som lektor på en periode over fem år. Historie og Engelsk har alltid vært mine beste fag på skolen, og jeg ønsker å velge disse to som mitt hovedemne og grunnleggende emne. Regner med at jeg også tar et år med Praktisk Pedagogisk Utdanning etter dette. Hvordan tror dere arbeidsmarkedet er for lærere/lektor med disse fagene, hvordan er lønnen for en lektor? Jeg regner med jeg har lyst å undervise på en videregående skole, men er fremdeles litt usikker! Er det muligheter for å senere ta doktorgrad i f. eks historie, og dermed undervise på høyskoler og universiteter? Takker for tilbakemelding Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Integrert lektorutdanning er inkludert PPU. Når det gjelder fagene dine regner jeg med at du får jobb, men hvis du vil være helt sikker tar du med et realfag isteden for en av de... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå