RevelleR Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg står mellom et par mobiler som jeg lurer på hvilken som er best og gir meg mest mulig for pengene. LG: - P500 Optimus One eller Optimus 2x. Samsung: - Samsung Wave eller Wave 2 - Samsung Galaxy S Hvilken skal jeg kjøpe som jeg mest mulig ikke kommer til å angre på? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Optimus One gir nok mest for pengene vil jeg tro. Billig og knallbra. Men om du vil ha noe heftigere så er nok 2x eller Galaxy S veien å gå. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Optimus One gir nok mest for pengene vil jeg tro. Billig og knallbra. Men om du vil ha noe heftigere så er nok 2x eller Galaxy S veien å gå. Så du mener Android er veien å gå? Ikke Bada? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Tja, Bada virker som et spennende OS, men det er jo Android som har den største veksten for tiden, noe som innebærer at Android får flere apps og sannsynligvis utvikles raskere. Android-telefoner har også muligheten for rooting og dermed custom-versjoner av Android. I og med at det kun er Samsung som satser på Bada så er jo systemet mer låst osv. Men mener å ha hørt noe rykter om at Samsung vil gjøre Bada krysskompitabel med Android. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke da ... Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Vanskelig å ta stilling til når du sier så lite om dine kriterier. Bada er et godt OS som har fått mye skryt. Verden over priset Wave da den kom ut. For folk med 'basic smartphone needs' er dette en kjempetelefon, til tross for lukket OS. Android er mye mer fleksibelt og har en drøss mer apps, men du får neppe samme opplevelsen. Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Med "fremtidsrettet" mener du da en telefon som har hardware som vil holde følge med det nye som kommer nå med dual-core prosessorer osv? Hvis du er litt teknisk anlagt vil i så fall min stemme uten tvil gå til Samsung Galaxy S. Skjermen på denne telefonen er helt fantastisk, og 1ghz prosessor gjør at telefon er lynkjapp og responsiv. Denne vil sannsynligvis også få Android 2.3 Gingerbread, sålenge Samsung får ut fingeren. Når jeg spør om du er teknisk anlagt sikter jeg til om du er villig til å legge inn en Custom ROM på telefonen (dette er ikke spesielt vanskelig og det finnes gode guider på dette. Bryter forøvrig garantien, men kan tilbakestilles). Galaxy S med standard 2.2 kan oppleves som noe treg og laggete da samsungs programmerere ikke virker å holde samme nivå som ingeniørene deres. Om du er villig til å gå veien om Custom ROM får man virkelig utnyttet det beistet av en telefon som Galaxy S faktisk er. Med custom ROM er den raskere enn Google's egen Nexus S. Anbefaler deg å ta en titt i underforumet Smarttelefoner, på de to trådene som omhandler Galaxy S Jeg har nettopp gått over til en Galaxy S, men tror allerede nå jeg kan si at dette er en telefon jeg kommer til å holde fast ved i lang tid fremover! Hva kommer til apps og tilleggsprogramvare er som tidligere nevnt utvalget betydelig større for Android enn Bada. Forøvrig veldig enig i Olannon sin post over, det avhenger mye av ditt ønskede bruksområde. Samsung Galaxy S får du for ca 2800 hos tele2, man binder seg da for ett år, men telefonen man får er ikke operatørlåst. (dette gjaldt i allefall telefonen jeg kjøpte fra dem for 2uker siden) Endret 3. februar 2011 av Stringer Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Tja, Bada virker som et spennende OS, men det er jo Android som har den største veksten for tiden, noe som innebærer at Android får flere apps og sannsynligvis utvikles raskere. Android-telefoner har også muligheten for rooting og dermed custom-versjoner av Android. I og med at det kun er Samsung som satser på Bada så er jo systemet mer låst osv. Men mener å ha hørt noe rykter om at Samsung vil gjøre Bada krysskompitabel med Android. Om det er sant eller ikke vet jeg ikke da ... Etter som de fleste kjente apps kommer til Android, og ikke Bada, vinner vel Android når det gjelder operativsystem. Vanskelig å ta stilling til når du sier så lite om dine kriterier. Bada er et godt OS som har fått mye skryt. Verden over priset Wave da den kom ut. For folk med 'basic smartphone needs' er dette en kjempetelefon, til tross for lukket OS. Android er mye mer fleksibelt og har en drøss mer apps, men du får neppe samme opplevelsen. Først og fremst vil jeg ha en telefon som jeg slipper å bytte ut etter noen få måneder, samtidig som den dekker basic bruk av tlf som f.eks. bra samtalekvalitet, bra mp3 spiller, god til å sende sms med, rask i bruk, radio, gps wifi, blåtann, 3,5 mm utgang for hodetelefoner, usb standard for lade/overføring og slike ting. Men samtidig vil jeg ha litt av det lille ekstra også hvis det går an, som f.eks. super amoled skjermen til samsung. Med "fremtidsrettet" mener du da en telefon som har hardware som vil holde følge med det nye som kommer nå med dual-core prosessorer osv? Hvis du er litt teknisk anlagt vil i så fall min stemme uten tvil gå til Samsung Galaxy S. Skjermen på denne telefonen er helt fantastisk, og 1ghz prosessor gjør at telefon er lynkjapp og responsiv. Denne vil sannsynligvis også få Android 2.3 Gingerbread, sålenge Samsung får ut fingeren. Når jeg spør om du er teknisk anlagt sikter jeg til om du er villig til å legge inn en Custom ROM på telefonen (dette er ikke spesielt vanskelig og det finnes gode guider på dette. Bryter forøvrig garantien, men kan tilbakestilles). Galaxy S med standard 2.2 kan oppleves som noe treg og laggete da samsungs programmerere ikke virker å holde samme nivå som ingeniørene deres. Om du er villig til å gå veien om Custom ROM får man virkelig utnyttet det beistet av en telefon som Galaxy S faktisk er. Med custom ROM er den raskere enn Google's egen Nexus S. Anbefaler deg å ta en titt i underforumet Smarttelefoner, på de to trådene som omhandler Galaxy S Jeg har nettopp gått over til en Galaxy S, men tror allerede nå jeg kan si at dette er en telefon jeg kommer til å holde fast ved i lang tid fremover! Hva kommer til apps og tilleggsprogramvare er som tidligere nevnt utvalget betydelig større for Android enn Bada. Forøvrig veldig enig i Olannon sin post over, det avhenger mye av ditt ønskede bruksområde. Samsung Galaxy S får du for ca 2800 hos tele2, man binder seg da for ett år, men telefonen man får er ikke operatørlåst. (dette gjaldt i allefall telefonen jeg kjøpte fra dem for 2uker siden) Jeg har følt på meg at Samsung Galaxy S oppfyller mine krav nærmest. Men har hørt mye tull med samsung sine software med både wave og galaxy s. Er ikke helt fortrolig med å måtte legge inn custom ROM som noen kaller det for, men hvis jeg hadde fått en brukbar guide til å legge inn den beste versjonen til en galaxy s for eksempel, så hadde jeg sikkert gjort det. Har hørt at siste versjon til Samsung Galaxy S (2.2.1) viser hva galaxy s virkelig er god for. Men samtidig er det mye sånn *XEE og XNE tull* når det gjelder software, eller hva jeg skal kalle det for. En versjon for norden, en annen for UK, og en annen for USA osv osv. Mye tull med software altså, men for et beist av en telefon! Så jeg vet ikke hva som er best Vil ikke kaste bort 4000 kr på noe som ikke fungerer slik som det skal heller da. Lenke til kommentar
Stringer Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvis du titter i forumet "Smarttelefoner", tråden: "Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende", side 27, post #540, så har jeg skrevet litt om mine erfaringer med rooting og flashing, samt lagt ved noen linker, blant annet til en "newbie-guide" som er veldig grundig. Det var denne jeg fulgte da jeg la inn custom rom. Det er forøvrig riktig som du sier at 2.2.1 løser mye av tregheten, men via offisiell oppdatering virker det som det er litt bingo om du får den opp eller ikke, min telefon fant i alle fall ikke noen nyere enn 2.2. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har en kamerat med SGS som ble en helt annen opplevelse etter oppdatering. Forøvrig er Wave fortsatt en god kandidat, da det virker som om den passer deg veldig godt da Apps ikke er i fokus. Per i dag finner du gode tilbud på begge to slik at du slipper å betale 4,000 kr. Alternativet er å vente på Google Nexus S. Den er noe dyrere men bør i prinsippet være en oppgradert og mer stabil versjon av SGS Personlig synes jeg 4,000 er ganske mye å legge i en telefon når du bare har basic needs. Vil anbefale deg å se på billigere modeller som feks HTC Desire (veldig god og stabil!), LG Optimus One (veldig billig!) og div. Huawei. Da mister man så klart skjermkvalitet etc, men prisen går drastisk ned. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Jeg lurer på akkurat det samme. Funnet Wave til 2000, LG P500 til 1800 og Galaxy S til 3000. Vipper mest mellom de to siste, spørsmålet er jo om det er verdt 1200kr ekstra i potten for en Galaxy S for meg... Vanskelig altså... Telefonene er nye fra butikk, ikke brukte, så det er sagt. Endret 7. februar 2011 av Deem Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 jeg kjøpte min glaxy s for noen uker siden, til 1kr pluss 1 år abonomang ender det på 1800kr Lenke til kommentar
Deem Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 jeg kjøpte min glaxy s for noen uker siden, til 1kr pluss 1 år abonomang ender det på 1800kr hvor? Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 tele2.no var helge tilbud tror jeg Lenke til kommentar
Deem Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Jaja, 3000kr uten abonnement er ikke så galt uansett. Tror jeg går for den, men ikke helt sikker... Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Gjør det! Du kommer ikke til å angre 3000 for den telefonen er et røverkjøp. Med de nyeste oppdateringene er også problemene med lags over tid borte. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 7. februar 2011 Del Skrevet 7. februar 2011 Dama hadde den i noen måneder, inntil den ble stjålet for noen uker siden. Hun klagde konstant over den, men hun er ikke like teknisk kompetent og glad i problemer som meg. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Spaceworld megastore selger den til 2999 nå, inkludert et kontanktkort på 50 kr. Uten binding. Kjøpte meg en sånn en, så langt veldig fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå