madman88 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei. Fikk igjen pcen min ifra reprasjon idag, der de fikset vifta og batteriet. Men så dukker det opp masse rødt på skjermen Uansett,så har jeg altså prøvd å se fra tven også, der jeg har koblet til hdmi. Og på tven fungerer det altså utmerket. http://bildr.no/view/815077 slik så det ut på pcen en nevnte at jeg kan risikere å måtte betale for dette om det er skjermkortet? jeg har forsikring,dekker dette reprasjonen isåfall? Sender den nok inn imorgen, men tenkte kanskje om det var noe annet jeg kunne prøve før den tid? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Dette ser ikke ut som et skjermkortfeil, men en feil i skjermen. Hvis det er en laptop så ville jeg klaget på reparasjonen umiddelbart. Det er da meget sansynlig at noe under reprarsjonen har skjedd som forutsaket dette og det bør være relativt enkelt å kunne få dem til å ta dette inn for ny reparasjon uten ekstra kostnad når du kan dokumentere feilen raskt etter å ha motatt maskinen igjen (send dem gjerne bildet). Hvis dette ikke er laptop skjerm (det er ikke enkelt å se fra bildet) og skjermen ikke fulgte med i reparasjonen så har det enten skjedd noe med skjermen som er urelatert eller så er det noe galt med skjermkoblingen så du bør selvfølgleig dobbeltsjekke koblingene grundig i så tilfelle. Men nei, gitt at det er en laptop så vil jeg neppe tro at du måtte betalt for å få fikset dette da det med all rimelighet må kunne sies sansynlig at feilen har oppstått ved reparasjonen de har utført dersom du ikke hadde problemet før du leverte maskinen. Bare husk å dokumentere alt godt, send dem bildet og forklar godt, og ta vare på alle emails fram og tilbake just in case - så du har et godt grunnlag for å klage dersom de ikke er medgjørlige i saken. -Stigma Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Vil tippe kabelen fra hovedkort til lcd har blitt montert mindre forsiktig. Feil som oppstår under service dekker de selv. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Vil tippe kabelen fra hovedkort til lcd har blitt montert mindre forsiktig. Feil som oppstår under service dekker de selv. Vil tippe det er noe såpass enkelt ja - men best å la service ordne det enn å grave i maskinen selv, for da blir man selv annsvarlig for evt. feil som oppstår fra det. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå