Gå til innhold

Win7 Mediaplayer som mediaserver kobla med ps3 - DÅRLIG bildekvalitet (?)

olemsand

Anbefalte innlegg

Har kobla meg inn på Win7's Mediaplayer mediaserver gjennom ps3en for å se pcns videofiler på tv apparatet

Sliter med att bildekvaliteten er GANSKE dårlig sammenligna med når pcn er kobla rett til tvn.

Bildekvaliteten er også dritt når jeg kopierer videofilene over på ps3ens hardisk.

Noen som har tips på hvordan jeg kan bedre dette?

Har dette kobla sammen gjennom wlan, blir det bedre gjennom ledning ?

Vill det hjelpe å bytte mediaserver? eller er det instillinger jeg kan forandre på for å bedre dette?

Mvh Ole M :)

Endret av Markus89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En beskrivelse som "Ganske Dårlig" er lite beskrivende for forskjellen på bildet når du bruker PC og PS3.

Uten å vite hvordan du kobler PC og PS3 til TV, hvilken oppløsning begge bruker og hva slags TV du har så er det relativt vanskelig å spekulere.

Sidene filene kan spilles av direkte ifra PS3 sin harddisk så antar jeg at det ikke er noe om-koding av filen ute å går. Og Win7 kan heller ikke gjøre trans-koding av video-filer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Har en 50" nokså ny LG Plasma tv, ps3 en er kobla med hdmi kabel.

Før var også pcn kobla til tvn med hdmi kabel, dataen er nå flytta inn i ett annett rom.

Bilde var veldig bra før (sikker HD-bra) det samme gjelder når jeg ser dvd på ps3, veldig bra kvalitet.

er det streamingen som gjør kvaliteten dårlig ? eller er det ps3 som ikke viser bra Blueray rip å dvdrip O.l ?

Mangler det infor, ikke nøl med å etterlyse! på forhånd takk :)

Mvh Ole M

Lenke til kommentar

Nok en gang så beskriver du ikke hva som er dårlig med bildet ifra PS3..

Jeg er godt fornøyd med hvordan PS3 viser Xvid og x264 på min TV (46" LCD 1080p).

Alle ripper om det er ifra DVD eller DB har sterkt reduserte bitrater. Dette gir alle slike videoer et visst snev av kodings "artifakter".

( http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_artifact )

Hvor godt slike synes på en TV vil være avhengig av oppløsning, contrast og hvor mye "post-prosessering" avspilleren gjør ved dekoding og skalering opp til 1080p. Det er opsjoner på PS3 for mpeg4 post-prosessering, jeg tror disse er tilgjengelige ifra "trekant" under avspilling.

For høy kontrast og brightness vil også gjøre disse artifaktene tydeligere enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Nok en gang så beskriver du ikke hva som er dårlig med bildet ifra PS3..

Jeg er godt fornøyd med hvordan PS3 viser Xvid og x264 på min TV (46" LCD 1080p).

Alle ripper om det er ifra DVD eller DB har sterkt reduserte bitrater. Dette gir alle slike videoer et visst snev av kodings "artifakter".

( http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_artifact )

Hvor godt slike synes på en TV vil være avhengig av oppløsning, contrast og hvor mye "post-prosessering" avspilleren gjør ved dekoding og skalering opp til 1080p. Det er opsjoner på PS3 for mpeg4 post-prosessering, jeg tror disse er tilgjengelige ifra "trekant" under avspilling.

For høy kontrast og brightness vil også gjøre disse artifaktene tydeligere enn nødvendig.

Det bildet av den blomsten til venstre i linken du ga meg er ett godt eksempel på hvordan bildet mitt er. Prøver å forandre instillinger fra trekant-knappen, å ser om dette hjelper.

Forresten, noens som vet hvordan jeg kan spille av .mkv på ps3 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...