Gå til innhold

[Løst] Trenger støysvakt skjermkort som yter greit

mariu1519

Anbefalte innlegg

Hei! :new_woot:

Jeg har sett meg lei på en PC som støyer så jeg får vondt i hodet, så jeg vil gjerne gjøre noe med det. Egentlig så hadde jeg tenkt til å spandere noen Noctua-vifter på meg selv, men jeg fant til slutt ut at det var skjermkortet som var den store bråkmakeren i denne PC'en.

Jeg er nå i besittelse av et skjermkort av typen HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5. Jeg vil altså ha et som er mer stillegående (det er hele vitsen), men jeg vil helst ikke gå noe særlig over 1500kr siden jeg er student, dersom det virkelig ikke er nødvendig! Jeg vil heller ikke gå ned i ytelse (det er jo ikke noe morsomt!).

Jeg er ikke den mest aktive gameren, men hvis jeg spiller så er det gjerne litt mer eldre saker som Battlefield 2. Jeg vurderer og kjøpe Battlefield 3 og NFS Shift 2 ved neste utbetaling fra vår kjære Lånekasse, og jeg vil gjerne kjøre de spillene knirkefritt uten å måtte sette grafikken helt ned til en viss plass.

Resten av specsene til PC'en min ser slik ut:

-Antec Three Hundred Midi Tower Sort

-ASUS P7P55D, P55, Socket-1156

-Intel Core i5 Quad Processor i5-750

-Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

-Corsair HX 650W PSU

-Samsung SpinPoint F3 500GB

-Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

Som dere ser så er ikke kabinettet av de største, men slik det er nå så er det i hvert fall ikke fylt til randen av dilldall.

Hvis noen av dere har noen gode tips, så tar jeg gjerne i mot dem! :)

Jeg har null peiling på skjermkort, annet enn at jeg vet at jo flere GB minne i dem, jo bedre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...