Fakeworthen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei. Jeg har en Pc ifra komplett som jeg har hatt i 3 år nå. Den har nylig vært inne og fått nytt hovedkort, ram brikker og harddisk da dette sluttet å virke. Dette tok jeg gjennom reklamasjonsretten min. Når jeg fikk pc'en tilbake så virka den fint, og det gjør den enda. Men den lager en sykt irriterende tikke lyd. Den kan være konstant eller i puljer og i noen tilfeller så hører man den ikke. Men, når den er på sitt værste så restarter pc'en uten at jeg får gjort noe. Den bare restarter uten forvarsel. Jeg mistenker at det er hovedkortet og har googla litt, men finner ingen artikler som ligner på mitt problem. Komplett har sagt de kan ta den inn igjen men vis det er en fisle feil gidder jeg ikke dra denna pc'en helt til Lørenskog for å vente i 1 måned før jeg får den igjen. Er det noen som kanskje veit hva som er problemet? eller har en ide? Vis ikke får jeg bare kontakte dem og sende den inn igjen... På forhånd, tusen takk MVH Emil. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Klikke/tikke lyd er typisk døende harddisk. Ville kjørt en full test på disken (20-60min ettersom størrelse på disk). Ofte har du disk diagnostic i bios, ellers må du se på modellbetegnelsen til disken (i bios eller enhetsbehandling) for så laste ned diagnostic tool fra produsenten sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Fakeworthen Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Ok. Da skal jeg prøve ut det. Harddisken er helt ny, men den er ikke spesielt egnet for gaming. Jeg bestemte ikke hvem harddisk Komplett monterte.. de sa den var så å si lik den forrige, men det er den ikke. Når jeg skulle spille NFS Hot Pursuit så tikka det helt sjukt og så restarta pc'en seg, kom en litt mer digital tikkelyd og så skrudde den seg på igjen. Prøvde på nytt å starte spillet, det samma skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå