Gjest Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei. Ble for kort tid siden tipset om biit.no, og fant ut at det var unaturlig lave priser der. Tenkte å bestille Assassin's Creed Brotherhood, og på nettsiden står det 186 kr på spillet, mens på Amazon.co.uk, som de bestiller fra, står det 24 GBP. Dette tilsvarer 222 kr ifølge xe.com. Er prisen til biit.no feil? Hvis jeg bestiller derifra, må jeg da betale 24 GBP og havne over tollgrensen eller 186 kr og havne under tollgrensen? Dette er avgjørende for kjøpet mitt og jeg vil helst ha det klargjort før jeg bestiller. Lenke til spillet: http://biit.no/Assassin-s-Creed-Brotherhood-PS3/dp/B003L0OVN8 Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Robotmannen Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Står jo at det er rabatt da... er ikke sikker jeg. Lenke til kommentar
Robotmannen Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 er det over 200 blir det toll tror jeg Lenke til kommentar
Martz Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg har kjøpt spill via biit flere ganger, og enkelte ganger har jeg havnet over 200kr uten å måtte betale noe ekstra. Kanskje jeg bare har vært heldig? Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Jeg kjøpte Enslaved til PS3 og en kamerat kjøpte Majin and the forsaken Kingdom, det også til PS3. Hvert spill kom på 200 kroner. Jeg er knallfornøyd og kommer til å fortsette å kjøpe spillene mine der! Edit: Prisen var inkludert frakt. Og på Elkjop.no koster spillene det dobbelte! Endret 8. februar 2011 av Poor Leno Lenke til kommentar
quiksnapper Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 når man tenker over d er d ikke så billig på biit. altså det er billig men foreksemple kjøper du noe til 500 og det koster 800 her. så betaler du jo frakt vis du ikke velger free super space delivery + 25% moms Lenke til kommentar
Martz Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Har kjøpt ting gjentatte ganger der for mer enn 200 kr og jeg har aldri måttet betale noe ekstra. Men kan jo hende jeg bare har vært heldig, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Man kjøper ikke spill fra Biit, man kjøper spillet fra Amazon.co.uk. Det eneste Biit gjør, er å regne om prisene til norsk valuta. Prisene er forskjellig fordi Biit fjerner momsen med engang, mens Amazon fjerner den når man går til kassen. Og husk at kommer sendingen på over 200,-, så kommer det ca 100,- i fortollingsgebyr og 25% mva i tillegg. I tillegg er det også viktig å huske at det ikke er dagens valutakurs som benyttes for å sjekke om man er over 200,- - tollen har egen valutakurs som varierer fra uke til uke. Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Man kjøper ikke spill fra Biit, man kjøper spillet fra Amazon.co.uk. Det eneste Biit gjør, er å regne om prisene til norsk valuta. Prisene er forskjellig fordi Biit fjerner momsen med engang, mens Amazon fjerner den når man går til kassen. Og husk at kommer sendingen på over 200,-, så kommer det ca 100,- i fortollingsgebyr og 25% mva i tillegg. I tillegg er det også viktig å huske at det ikke er dagens valutakurs som benyttes for å sjekke om man er over 200,- - tollen har egen valutakurs som varierer fra uke til uke. Så VAT blir trukket fra før man går til kassen? Ta for eksempel dette produktet: http://biit.no/The-Witcher-2-Premium-Edition-PC-DVD/dp/B004CJ8YTO Det koster 188 kr ifølge biit.no, men i følge amazon.co.uk koster det 25 pund. 25 pund = 225 kroner Kan jeg da likevel bestille spillet uten å betale moms og fortollingsgebyr? Lenke til kommentar
jrs Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hei. Ja det er engelsk moms som blir trukket fra. Den er på 25%, så dermed blir prisen £20 å betale = 188nkr + frakt. så du slipper da å betale norsk moms + gebuyr, så lenge pund kursen ikke stiger over 10Kr, før pakken kommer til posten. Hilsen Jon-Roar 1 Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 VAT, som forøvrig er 20%, blir trukket av før du går til kassen Error. Så lenge det er VAT på varen da. Her er Tollens omregningskurser - de eneste riktige. 2 Lenke til kommentar
Error Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Men det var da som satan *Bestille minst fire spill med en gang* 1 Lenke til kommentar
Trondms Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Hvor kjappe er de til å levere? Samme som Amazon? Lenke til kommentar
Error Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Du blir tatt til amazon i checkout, så du bestiller i praksis rett fra amazon sine sider. Hvis du ønsker å få noe raskt er det nok ikke den beste løsningen, spesielt ikke hvis du må inn i tollen. Endret 12. mars 2011 av Error Lenke til kommentar
Sveinz Skrevet 28. mars 2011 Del Skrevet 28. mars 2011 Har bestilt 4 pakker derfra nå, alle rundt 197kr i dagens kurs. Hvis kursen øker og jeg får toll klikker jeg. Forrige jeg bestilte fikk jeg spillene veldig fort, 4 dager eller noe. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Og faktisk så har jeg kjøpt noe fra biit.no før. Tror det var et par måneder siden. Enten kjøpte jeg PS3 derfra eller så var det PS3 tilbehør. Ja jeg fikk tingene mine Samtidig bestilte jeg en PS3 kontroll som var trådløs men man kunne ikke lade den så man måtte bruke den standard ledningen som man får med for å lade kontrollene, men jeg bestilte en uten. Så fikk jeg alt jeg hadde bestilt, men noe manglet - den ikke-ladbare kontrollen! Men isteden var det en lapp der. Det sto at det hadde oppstått et eller annet problem så for å gjøre opp så fikk jeg en sånn ledning med den også Lenke til kommentar
Error Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 (endret) om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge 1. Nei, så lenge selve varen koster under 200 kan frakten være så dyr den vil. 2. Tollvesenet plukker ut en del varer som kommer inn, og sjekker dem. Jeg har bestilt 5 pakker fra utlandet som har kostet over 200, og har måttet betale toll alle gangene. Andre har gjort det samme og aldri opplevd å betale toll. Tommelfingerregelen er vel at hvis varen blir for dyr hvis den blir tatt i tollen, så ikke kjøp den. Søk på "importkalkulator" på google hvis du vil finne ut det. Spill går under "DVD/CD". Endret 31. mars 2011 av Error Lenke til kommentar
Hakasu Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 om ett produkt koster 190 kroner, men med portoen kommer det over 200 kroner, vil jeg da måtte betale toll i tillegg? og hvor stor sjanse er det for att jeg må betale toll om jeg kjøper produkter for 225-240 kroner? ser mario spillene til wii er svært billige der i forhold til hva de er i norge Nei, det er noen spesielle regler ved fraktkostnader. Koster varen under 200kr, men frakt gjør at den går over må du ikke betale noe i moms. Koster derimot varen 300kr og frakten 100kr må du betale moms av det totale beløpet - 400kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå