gingerviking Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 En kamerat i klassen fikk bluescreen med eneste feilmelding STOP: 0x00008086 etter at han prøvde å kjøre oppstartreparasjonverktøyet i til windows vista (vet ikke om det er basic eller home premium han har, som følge av en plutselig bluscreen med samme beskjed helt uten videre (har ikke spurt stort). Når jeg prøver å starte maskinen på vanlig måte får jeg bare en svart skjerm med bakgrunnsbelysning. Når jeg trykker på avknappen slår pcen seg av med et kort trykk. Har prøvd windows 7 reparasjonscden, windows 7 innstalasjonsdvden, super grub 2, gpartet, active og bootdislk. Min teori er at det er feil i oppstartsdelen av vista og at hele ntfs-partisjonen er blitt korrupt av et virus eller softwareendring. Med gpartet fikk jeg en error melding når jeg hyreklikket på vistapartisjonen for å få informasjon. "ERROR. ntfs is inconsistent.Run chkdsk/f on windows then reboot it twice!" Det er 10 clusters som gir denne meldingen:"cluster accounting dailed at xxxxx(tall) missing cluster in $Bitmap". Noen som har noen løsninger? Noen live cd- baserte verktøy som jeg kan ta i bruk? Er det noen måte jeg kan få tilgang til windows kommandolinja? Ved den er tilgjengelig i oppstartsreparsjonsverktøyet, men windows gir med den fabelaktige bluescreenen før jeg får tatt det i bruk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå