mr.saxy Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei, skal snart bygge pc. Er det noen kabler som skal være inni maskinen jeg trenger? Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Hei, skal snart bygge pc. Er det noen kabler som skal være inni maskinen jeg trenger? hva tenker du på? om du må kjøpe kabler utenom komponentene? Hvis det er du mener skal ikke det være nødvendig, medfølger 2 sata kabler ved kjøp av hk, og på psu skal alle kablene du trenger å bruke være med, hvis du ikke kjøper kabinett med psu, pleier å være ganske dårlig med kabler på de. edit: hvis du skal ha mere enn 1 optisk enhet og hdd, må du kjøpe flere sata i tilegg, da det ikke medfølger. Endret 2. februar 2011 av ManheiM Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det eneste du vanligvis kan trenge er forlenger for P8/P4 kontakten hvis du har stort kabinett med PSU i bunn. Forlenger P4/P8 For resten av kablene, holder det vanligvis med de som følger med hovedkortet o.s.v. Hvis du da ikke har spesielle krav, f.eks vinklet SATA. Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Ok da er det bare å bygge i vei går jeg ut i fra Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Kanskje du burde få med deg noen til å hjelpe deg med byggingen. Høres ikke ut som du har gjort det før. Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Nei det har jeg ikke men pappa har hatt en gammel pc som han har demontert og satt sammen igjen, han slet noe veldig med den så han kan nok hjelpe meg litt, ellers har jeg en bror som er ganske god Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) k Endret 3. februar 2011 av saxy1998 Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Følger serial ata kabel med ? Så litt på pakker fra komplett der sto det serial ata kabel. hva er det og følger dem med noe sted Lenke til kommentar
sLR Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kanskje greit å kjøpe en pc som er ferdigbygget? ^^ Lenke til kommentar
mr.saxy Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Kanskje greit å kjøpe en pc som er ferdigbygget? ^^ Seriøst hva brukes den til å følger den med Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hvis du ser på første svaret du fikk, så skrev jeg at det vanligvis medfølger minimun 2 stk ved kjøp av hovedkort, så skjønner ikke hvorfor du maser om det. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 s-ata brukes til optisk drev og hardisker Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Serial ATA = SATA, d.v.s den tynne typen kabel for å koble til hd, cd o.s.v PATA er den gamle brede, som stort sett ikke er i bruk lengre. SATA kabler følger som regel med hovedkortet, 2 eller flere. Spørs hvilket hovedkort du kjøper. Se f.eks her: http://www.ithinkibrokeit.co.uk/articles/sata-101/page1.php p.s Google er din venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå