babelille Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hei. Her hvor jeg jobber, har vi en gamel server som har stått uten noe oppgradering sin den var ny i 1997. Og problemet er at sjefen mener at ny server er bortkastet penger. Noen forslag til gode argument for å kjøpe ny? Jeg har hentet inn tilbud på en maskin på 33'000,- ink mva og arbeid. Personlig synes jeg dette var en god pris. Nå har også backup systemet brutt sammen , har en Tanberg SLR5 på 4 Gb, og hver dag får jeg en feilrapport på over 1000 sider. Ikke riktig rett... Så nå må jeg ta backup på cd-rw plater hver dag, går mye tid og mye irritasjon. Får ikke gjort alt jeg ellers skulle ha gjort. Forslag mottas med takk. :smile: Lenke til kommentar
fredster Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Du kan jo f.eks. spørre han om hvor mye tid han tror du bruker på alt det "dillet" som en "rap-kjørt" server medfører, og sammtidig spørre om han kan sette en pris på all den infoen han gjennom årenes løp har lagt inn i div. prog. F.eks. hvis dere har ett CRM system, så spør du: "hvor mye mener du kundeinfoen vår er verdt ?" Sannsynligvis greier han ikke sette noen sum på den, utenom at han sier noe i retning av "UERSTATTELIG" ! "Nettopp !" Sier du da... og spør hvor du skal sette den nye serveren !! Og du.... sjekk "hjemmesiden" min for å finne enda flere argumenter. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå