Tallahdo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei. Eier en stor leddbuss med 2 store batterier. Batteriene var flate da jeg så på den forledendag, og tok de med hjem for å få ladet de. Kan bussbatterier(svære greier, veier 30-50kg) lades med en vanlig billader? eller hvordan får jeg evt. ladet bussbatteriene? Tusen takk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg vet ikke, men trodde disse hadde 2 12V-batterier i serie slik at man fikk 24V. I tilfelle kan du lade batteriene hver for seg med en vanlig billader. Men få detet bekreftet før du gjør det, sjekk gjerne med et multimeter hva spenningen på batteriene er om de har litt liv ijgen i seg. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Lad batteriene hver for seg, da du neppe har 24v lader, men er en fordel med en kraftig lader på store batterier. Men husk at dette må gjøres et godt ventilert sted, da det dannes "knallgass" under lading Lenke til kommentar
Tallahdo Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Lad batteriene hver for seg, da du neppe har 24v lader, men er en fordel med en kraftig lader på store batterier. Men husk at dette må gjøres et godt ventilert sted, da det dannes "knallgass" under lading Tusen takk, da prøver jeg det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå