Skroll Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg sliter med at maskinen restarter seg rett etter oppstart, skjer gjerne under oppstarten, eller etter jeg har surfet et par minutter. Når den starter opp igjen kommer dette opp: http://tinypic.com/r/sym5go/7 Om jeg trykker f1 for å forsette får jeg valg om å starte vanlig, sikkerhetsmodus osv.. Jeg har bare startet den opp igjen til nå uten å gjære noe med det da jeg ikke vet hva problemet er. Den funker i flere timer etter at den er blitt restartet av seg selv et par ganger. Av og til kommer det en pipelyd under oppstart også. Svart skjerm, må trykke pcen av for å få slutt på det. Hvor kan jeg finne ut hva denne "pipe" feilmeldingen betyr? Har Asus hovedkort. Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hvilken pipelyd er det? Er det en lang, sammenhengende pipelyd? Og hvilken BIOS har du? Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Pipelyden er noe ala dette: piiiiip pip pip piip. Vannskelig å forklare, men noe i den duren.. BIOS: ASUS M2N-E ACP I BIOS revision 0205 ? Endret 2. februar 2011 av Skroll Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Søk etter beep codes på google så får du oversikt over hva de betyr etter hvilken bios hovedkortet ditt har. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 "noe i den duren" holder ikke. Den pipelyden prøver å fortelle deg noe. "noe er galt". Det jeg finner på 1 lang og 3 korte er enten minnefeil eller skjermkort-feil. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Om en ser på bildet vil en se det er award bios. http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm# Men om du kan ta opp lyden som qeamer foreslo så, og poste på youtube. Endret 3. februar 2011 av arjato Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Det er et langt og to korte pip. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) 1 Long, then 2 Short Beeps: Video error Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen. Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue. Recommendation: Troubleshoot the video card. If the video card is not at fault, troubleshoot the motherboard. http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/awardB12-c.html Du må prøve et annet skjermkort, evt låne deg et for feilsøk. Endret 5. februar 2011 av arjato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå