Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Intet vitnemål etter 3årig VGS

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå snart fullført 3 år på VGS. I 2 klassen droppet jeg språk ettersom jeg var ganske skolelei. Har nå lyst å søke HiST - dataingeniør, systemutvikling, men har fått beskjed av rådgiver på skolen(som virker ganske utdatert og slurvete) at jeg ikke får vitnemål før jeg har tatt opp språk. Altså må jeg vente til 2012 før jeg kan søke på HiST. Tok meg derfor en tur innom samordnaopptak-siden for å se litt på det, se her.

Det står ikke noe om språk i fagkrav? Eller er kravet om språk inkludert i "Fullført og bestått 3-årig vidaregåande utdanning"?

Under særordnetopptak står det også at jeg må ha generellstudiekompetanse(GENS), men etter litt søking ga jeg opp å finne ut om dette inkluderte språk.

Noen som har noe hjelp å komme med?

mvh

Peder 'hayer'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Språk inngår vel i løpet til de som går 3-årig allmenn, men jeg som gikk yrkesfag og påbygg fikk generell studiekompetanse uten andre språk enn norsk og engelsk på vitnemålet. Ikke umulig at det kan være et smutthull der slik at du kan erstatte det med et annet fag, men det blir bare spekulasjoner fra min side. I utgangspunktet skal du ha et tredjespråk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...