maricius Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei! Jeg har en helt ny acer aspire 7741ZG 17,3". Tok å skrudde opp bakdekslet idag, for å sjekke om den hadde noen ledige ram plasser. Har jo allerde 4 gb, men sjekka just for fun! Det jeg fant da var et det er en ledig plass/socket av en type. Har tråløst nett, så det er ikke netverkskortet som mangler, heller ikke skjermkortet. Så det jeg lurer på er hva i all verden er den lille ledige plassen med noen kontakter osv på? Maskinen er jo helt ny, så det kan da ikke være noe som mangler. Den fungerer også helt perfekt. har aldri sett det i en bærbar før. Er det plass til en meget liten type eksta ssd til os? Legger ved noen bilder! Takk for svar:) Lenke til kommentar
maricius Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Kan det være noe ala dette? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Etter avstanden fra pci-e slotten til skrue så kan du sette i gps, bluetooth+wlan eller en ssd kort. for ssd så får du brukte på 32gig fra 300kr og 64gig fra rundt tusenlappen. I forhold til hvorfor slotten er der så er dette siden samme "kabinettet" brukes til 100+ modeller hvor noen bruker denne slotten. Det er da billigere bare pese på med et samlebånd hvor alle får dette enn måtte kalibrere maskiner etc samt ta i bruk et samlebånd til for modellene uten. Endret 2. februar 2011 av cruzader Lenke til kommentar
maricius Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Åjaa, takk for svar! Vet du hvor jeg får kjøpt ssd disk som passer ? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 ebay har mange søker du på "pcie ssd 32gb" eller "pcie ssd 64gb" etc Lenke til kommentar
maricius Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Min lenke vil denne fungere, selvom det står at den er til asus? finner nemlig ingen det står er til acer.. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Super Talent mini PCIe SSD with a customized PCI Express interface to use with the Asus Eee Det der lover dårlig, ikke standard pci-e da. Lenke til kommentar
maricius Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 finner bare de som står er til et helt annet merke jeg... Vil gjerne a ssd, og kan igrunn bare kjøpe en som erstatter harddisken. Men hadde vært fint med både ssd og lagringdisk:) Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 Intel har kommet med SSD for disse slotene 40/80GB http://www.dustinhome.no/pd_5010550102.aspx http://www.dustinhome.no/pd_5010550104.aspx Lenke til kommentar
maricius Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 Og dem vil fungere? Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 hehe det vet jeg ikke du får spørre produsent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå