Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Periodisk lagging i spill, hjelp!

Anbefalte innlegg

Nå er det like før jeg hiver hele dritten av en maskin ut vinduet.

I ca to måneder har jeg hatt en periodisk lagging i spill, som gjør det så og si komplett umulig å spille.

Problemet oppstod "plutselig", altså en dag så var det bare der.

Problemet er at CPU-bruken plutselig fyker til værs hvert fjerde minutt. (presis hvert fjerde minutt).

I Vista så var det audiodg.exe som stod for den periodiske laggingen. Jeg formaterte, la inn ny drivere, la inn gamle drivere, la inn andre drivere, skrudde av og på andre enheter men problemet var der fra start, altså rett etter en system recovery. Har prøvd alle løsninger som er å oppdrive på verdensveven.

Så, tenkte at det kanskje ville forsvinne i Win7. Men neida. Same shit different wrapping.

Forsjellen er at nå står det ikke at det er audiodg.exe som er synderen, nå klarer jeg ikke å pinpointe hva det er som stjeler CPU. Men, jeg regner med at det fortsatt er lyd-trøbbel. For hvis jeg skrur av lyd-tjenesten i Win7, så går det problemfritt, men hvor kult er det å spille uten lyd?

Har prøvd å lage en logg over hva som skjer når jeg spiller med System Monitor, men det skjer noe kødd når jeg skal lese loggen.

Det festlige er at hvis jeg formaterer, legger inn Win7, så legger inn spillet, og spiller, uten å gjøre noe annet, så funker det fint. Men med en gang jeg gjør en lydinstilling i spillet, samme hvis det er å skru kvaliteten opp eller ned så begynner laggingen.

Har prøvd ALTt, og begynner å mistenke hardware trøbbel.

Acer Aspire 7738G, Windows Vista 32 / Windows 7 64.

En bonus på toppen er at Acer har bare ett år garanti, så hvis det er hardware så må jeg innom reklamasjonsrett-papirmølla.

Er det noen som kan hjelpe et desperat stakkars menneske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Srry at spør, men bruker du drivere som følger med instalasjons cd/ fikk med pc en? er anbeflt laste ned drivere direkte fra de som lager delene:) f.eks fikk jeg masse black screens osv på en skole pc, oppdaterte skjermkort og ikke mer problemer:)

Har prøvd Acer sine drivere, og drivere rett fra produsentene til de forskjellige komponentene.

Lenke til kommentar

audiodg.exe er standard i Windows Vista og Windows 7, så vidt jeg vet uansett drivere.

Har ikke hatt problemet selv, men googlet prosessen, og du kan jo prøver løsninger som ligger ute, som for eksempel:

http://technicallyeasy.net/2009/03/fix-audiodgexe-high-cpu-usage/

Den der er den første jeg prøvde.. Har som sagt prøvd nært alt etter nesten to måneder med irritasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...