Gå til innhold

Heter det vår eller din referanse?


Redak Tøren

Anbefalte innlegg

Ved bestilling av et produkt eller en henvendelse til en bedrift hvor kunden får en skriftlig tilbakemelding, er referansenummer i saken "din referanse" eller "vår referanse" i svar til kunden?

 

Jeg har diskutert dette med en kollega, men vil gjerne se deres argumenter for/mot det ene eller andre.

Endret av Redak Tøren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemstillingen er en helt annen. Skal man formulere seg som om det er bedriftens (vår) eller kundens (din/deres) referanse?

 

abrj: Når du bestiller noe, og bedriften svarer deg, er det bedriften eller kundens referanse. Det er spørsmålet.

 

Selv har jeg en klar formening om at det alltid skal skrives "vår referanse" når et referansenummer introduseres i utgående svar til en kunde, med mindre det er snakk om "ditt/deres kundenummer" eller "ditt/deres ordrenummer".

Endret av Redak Tøren
Lenke til kommentar

Dersom det er firmaets eget ordrenummer er det "vår referanse" i brev fra firmaet. Det er firmaets ordrenummer, ikke kundens.

 

(Derfor er 'vår referanse' i brev fra NAV NAVs saksnummer, mens 'deres referanse' er fødselsnummer/org.nr., eventuelt personen brevet skal til i firmaet.)

 

Dette er strengt tatt ikke et juridisk spørsmål. Tråden flyttes derfor til off-topic, i mangel av et mer passende forum.

Lenke til kommentar

abrj: Når du bestiller noe, og bedriften svarer deg, er det bedriften eller kundens referanse. Det er spørsmålet.

Det kommer, som sagt, helt an på hvem sin referanse det er.

Bedriftens referanse?

Eller din (kundens)?

Det er det debatten vår går ut på. Jeg mener at når en bedrift oppretter et saksnummer/ordrenummer og introduserer det for en kunde, skal det skrives "vår referanse", mens min kollega mener at det skal stå "din referanse" som i at vi har opprettet et nummer for kunden.

Lenke til kommentar

abrj: Når du bestiller noe, og bedriften svarer deg, er det bedriften eller kundens referanse. Det er spørsmålet.

Det kommer, som sagt, helt an på hvem sin referanse det er.

Bedriftens referanse?

Eller din (kundens)?

Det er det debatten vår går ut på. Jeg mener at når en bedrift oppretter et saksnummer/ordrenummer og introduserer det for en kunde, skal det skrives "vår referanse", mens min kollega mener at det skal stå "din referanse" som i at vi har opprettet et nummer for kunden.

Firmaet oppgir vår referanse.

Når du svarer på henvendelsen, skriver du deres referanse. For da er den "snudd".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...