Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kjøpe nå - eller vente?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal på skole til høsten, og må ha meg en bærbar PC til det. Kunne tenkt meg en nå også, til å slacke i sofaen og surfe nettet, men det er langt fra noe must da jeg har en stasjonær PC og iPhone 4.

Jeg har falt godt av lasset angående PCer det siste 2 årene, og lurer derfor på om det er mye på å vente til sommeren på å handle. Kommer det noe banebrytende som kan senke prisen kraftig på diverse PCer?

MvH.

EDIT; Budsjettet jeg har tenkt å ligge på er rundt ~7000. Tenker på en ~15 tommer skjerm og nokså lett PC som er greit å frakte med seg, vist det har noen betydning.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke trenger den nå, vent. Om det ikke er kommet noe banebrytende, så er i alle fall prisene for eksisterende ytelsesnivåer redusert i forhold til dagens nivå.

Ja, vil nesten anta at en ~7000 kr's PC idag er falt ned på 5000 om 6 måneder.

Vil vell være smart å vente. Men det er ikke no "banebrytende" på vei, som knekker prisene på alt utdatert med 50% ? ;)

Lenke til kommentar

Har jo Sandy Bridge da,

men sliter med litt problemer om dagen.

Litt info her også

Prosessorene gir økt ytelse, og vil nok påvirke priser rundtomkring.

Men med alle problemene som har oppstått, er det ikke godt å si hvike bærebare med sandy bridge som er greie å gå for, eller når de blir tilgjengelige.

Det er massiv tibakekalling på gang, men jeg er usikker på i hvor stor grad dette påvirker bærbare.

Skal jo nevnes at AMD kommer med sine nye prosessorer utover våren også, så vil nok skje mye i tiden fremover :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...