Armador Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Er midt oppi søkeprosessen nå, og sitter med et ubesvart spørsmål. Skal søke 8 linjer på 5 forskjellige høgskoler/universitet gjennom samordna opptak. Vil jeg kun få vite at jeg kom inn på den jeg søkte først hvis det er tilfellet? Eller vil jeg vite hvilke av de 8 jeg kom innpå og deretter velge hvilken jeg vil gå? Eller er det egen prosess på hver skole? slik at der jeg har søkt flere vil jeg kun få vite en? Vanskelig å forklare, men håper noe skjønte Mvh Håkon Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Slik jeg har forstått fra tidligere år har det vært slik at hvis du kommer inn på førstevalget er det den linja (og den skolen) som gjelder. Hvis du kommer inn på førstevalget vil du derfor ikke bli vurdert for de plassene under om du sier fra deg skoleplassen. Nå er jeg ikke 100% sikker, men mener det var slik i fjor iallefall Lenke til kommentar
Armador Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Sånn jeg tror det er også, men skulle ønske det var på den andre måten. Tror jeg kommer inn på førstevalget mitt, mens andrevalget som ligger tett etter er vanskeligere å komme inn på (psykologi NTNU) (har 5 i snitt) Må bare bestemme meg hva jeg skal gå for da... Vanskelig... Lenke til kommentar
operg Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Edit: misforstod Endret 2. februar 2011 av operg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå