Fjelldal83 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei! Kjøpte igår en Intel X25 80 Gen2 og er fornøyd som bare det, men får betraktelig lavere score i AS SSD enn det disken fikk når hw.no testet den; http://www.hardware.no/artikler/intel_x25-m_160_gb_gen_2/74581/3 Jeg får bare 209... Har oppdatert firmwaren på disken. Hovedkortet jeg har er et MSI Neo2 Fr med S-ATA 300, CPU C2D 3ghz. OS: Win7 Noen ideer? Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Legg ut bilde av AS SSD. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Lagt ved skjermbilde Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Feilen her ser ut til å være at du kjører i IDE-modus. Når du skaffer SSD er det anbefalt å installere Windows på nytt med AHCI aktivert i BIOS, og hvis du aktiverer det i BIOS nå vil du få blåskjerm når windows starter. Det du må gjøre er å ta en tur i registeret og forandre en verdi. Sitat fra post nr.2 i denne tråden: SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD Generelle instillinger: 1. Singel SSD: For alle, husk AHCI i bios, Win7/Vista default settings i Device Manager fungerer utmerket og behøver ikke endres som f. eks. flushing. Har du driti på draget og lagt inn Win7/Vista på IDE mode på din nye SSD så finn denne registernøkkelen med regedit : "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci " og modify denne til "0", etter dette kan du reboote og bytte til AHCI i bios.. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Takk for svar. Reinstallerte når jeg fikk disken i går, får prøve å aktivere ahci for å se hva som skjer. Hvis det blir svart skjerm får jeg installere på nytt Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Hvilke av filene som ligger inne i Msahci skal jeg endre til 0? Det lå flere filer inne i: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Msahci Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Ikke rart at du får dårlig score. BIOS står i IDE modus. Du må enable AHCI i BIOS før du installerer OS'et. Ta en reinstall.. Edit: Noen har allerede svart før meg. Edit II Anbefaler ikke helt den metoden som foreslås, du får ikke max score i AS SSD... Endret 2. februar 2011 av johome Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ble endel bedre nå for å si det sånn. Hjertelig takk for hjelpen Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Grattis, dette bør du absolutt være fornøyd med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå