Gå til innhold

Overføring av data til ny maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan overføre filer og data, men visse programmer og spill trenger å installeres igjen for å føres opp i registeret på datamaskinen :yes:

Og du trenger heller ikke noe program for å overføre filene. Bare dra dem over som du vanligvis gjør.

Lenke til kommentar

Finner ikke usb kabel. Men begge maskinene er tilkoblet nettverket/routeren. Den gamle maskin er tilkoblet trådløst, den nye har jeg koblet til med kabel (har glemt passordet til det trådløse nettverket). Noen enkel måte jeg kan overføre på? Finnes det er program dette? Det går kanskje an å gjøre dette i windows, men jeg finner ikke ut av det. Håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Fant programmet Syncables på den nye maskin. Jeg installerte det på den gamle maskin også, slik at jeg kan overføre gjennom dette programmet. Ser ut til å fungere, men det tar sin tid. Har 173 GB med musikk som skal overføres. Programmet har beregnet at dette skal ta 24 timer...

Er det noe raskere måte å gjøre dette på? Hvis jeg kjøper en USB-kabel, vil det gå fortere da?

Den gamle maskin har bare USB 2 støtte.

Lenke til kommentar

Hvis du vil overføre direkte mellom to maskiner må du ha kryssa-nettverks-kabel.

Hastigheten på overføringen i nettverk er avhengig av at alle leddene har samme hastighet. Hvis begge maskinen har 1000 Mbps men ruteren bare 100 Mbps vil det være en flaskehals som begrense de andre også til bare 100. Litt eldre hardware har som regel bare 100 Mbps som da gir deg 12.5 MBp/s - teoretisk. SMB (Fildeling i Windows) har såpass mye overhead sammenlignet med NFS og FTP, så det vil ikke bli 12.5 selv om du har et cisco rack tilgjengelig. Men siden du bare skal ha over filene en gang er det ingen vits å sette seg ned å lage noen stor sak av dette :)

PS: Bare husk at Bits (b) og Bytes(B) er to forskjellige ting , 8bits = 1 Bytes.

Angående hastighets tap ved bruk av router er vanskelig å si, har med ruteren og hvor mye trafikk som går gjennom den å gjøre. men tviler på at det skal ha så mye å si :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...