Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kjedelig på skole

Anbefalte innlegg

Hva er de med det norske utdannnings systemet? Jeg regelrett hater skolen, det eneste jeg ser fram til er IT og historie (Når vi kommer til det jeg bryr meg om). Ellers er skolen bare noe dritt. Jeg får bra karakterer i muntlig, It og historie. Jeg fikk strykk i norsk bokmål skriftlig. Og hvorfor har vi nynorsk, det er så mye negativ holdning mot nynorsk i dag. Jeg gidder heller ikke å gjøre lekser. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som har det slik, Norge er blandt de dårligste i hele Skandinavia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er galt med det norske skolesystemet er at vi nordmenn har det alt for godt :)

Jeg jobbet absolutt ingenting når jeg gikk på ungdomskolen og videregående men fikk allikevel relativt gode karakterer. Man ser ikke fremover, man må ikke ha en god utdannelse for å klare seg, man har alt man trenger. Derfor ser man på skolen mer som et "onde" enn som et gode, når det egentlig er et privelegium å få gratis utdanning.

Reiser du til andre land så vil man oppleve at elever studerer mye mer, engasjerer seg mer i studiene og generelt sett da også bryr seg mer.

Vi tror at alt skal være moro, og alle skal ha spesielt tilrettelagt undervisning, og man trenger ikke gjøre lekser eller studere fordi det er jo ikke noe stress uansett. Mens egentlig så har vi dårlige resultater i utdanningen fordi de fleste unge ikke studerer i det hele tatt :)

Slik oppfattet ihvertfall jeg skolen når jeg gikk der.

Vil bare si meg helt enig i det du sier her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er jo forbudt å premiere god innsats og gode resultater annet enn i form av et tall på et papir...

Jeg vil si at jeg er enig i dette. Jeg føler selv at det jeg lærer har jeg ikke bruk for og jeg tjener ikke noe på det.

Endret av Aragorn195
Lenke til kommentar

Æsj, jeg må virkelig si at jeg blir småkvalm av å lese innlegget ditt. Et mer ignorant og regelrett idiotisk innlegg har jeg ikke sett på lenge. Det norske skolesystem er nær å være et av verdens beste, men studentene er noen av de lateste. Det er snart to år siden jeg fullførte videregående, og det var det siste året jeg forstod hvor godt vi faktisk har det.

I Norge er det alt for lett å få gode karakterer, og jeg må si at selvlæring etter skolen ble det svært lite av under ungdomsskolen og videregående. Jeg skjønte ikke helt vitsen med å lære gammel historie, nynorsk o.l., men nå er jeg sjeleglad for at jeg faktisk puttet inn litt innsats.

Jeg mener at alle norske studenter burde ha en lang samtale med studenter i andre land i kontinenter som Afrike og Asia, som faktisk gleder seg til skole og det å lære. Mange av dagens norske studenter på videregående og ungdomsskolen sitter å driter i skolen, kommer hjem og spiller COD og WoW og klager på at mamma og pappa ikke gir dem nok penger. Selv syns jeg videregående skole burde starte å koste penger, sånn at de norske studentene faktisk forstår at de burde sette pris på den utdanningen de faktisk har mulighet for å tilegne seg.

Hvis du tenker TL;DR: Slutt å syt så jævlig, du har et herlig liv med en utdanning som faktisk er svært simpel hvis du faktisk bare gir en liten innsats.

Og sist, men ikke minst, hvis du fortsatt syns livet ditt er så jævlig, du har ingen venner og føler at alt bare er dritt - les dette.

EDIT:

Det er jo forbudt å premiere god innsats og gode resultater annet enn i form av et tall på et papir...

Jeg vil si at jeg er enig i dette. Jeg føler selv at det jeg lærer har jeg ikke bruk for og jeg tjener ikke noe på det.

Man har bruk for alt man lærer, man kan aldri lære for mye. Premiere god innsats med noe annet enn et tall? Det tallet sier noe om hvor godt du har arbeidet med faget, og har mye å si for resten av ditt liv. Tenk litt mer på hva du faktisk sier.

Endret av Christian B
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, man har ikke bruk for alt man lærer på skolen. Karakter sier ikke nødvendigvis hvor godt du har jobbet med faget. For eksempel har jeg jobbet lite i forhold til andre i klassen min, men får likevel bedre karakter. Jeg føler heller ikke karakterene betyr så mye, men kanskje det er fordi de er «gode nok».

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva er de med det norske utdannnings systemet? Jeg regelrett hater skolen, det eneste jeg ser fram til er IT og historie (Når vi kommer til det jeg bryr meg om). Ellers er skolen bare noe dritt. Jeg får bra karakterer i muntlig, It og historie. Jeg fikk strykk i norsk bokmål skriftlig. Og hvorfor har vi nynorsk, det er så mye negativ holdning mot nynorsk i dag. Jeg gidder heller ikke å gjøre lekser. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som har det slik, Norge er blandt de dårligste i hele Skandinavia.

Slutt å nerde og skaff deg venner på skolen. Da blir skole dagen mer morsomt.

Norge har et veldig bra skolesystem. Bare sure lærere.

Endret av Exaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...