Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skrur på pcn: 2 ledninger som eg ikke vet hvor skal hen !

Anbefalte innlegg

Ja, da er det nok noe annet enn Front-Panelet. Skulle gjerne ha sett bilde av oppsettet, blir litt skudd i mørket uten...

Bygger selv en del pc'er og skulle gjerne ha luket ut koblingsfeil på kortet ditt før vi går videre ;)

Hehe, ja det verste er at eg fekk da til første gangen eg skrudde på pcn men eg gjekk tilbake til di gamle delene for eg manglet dvd rom så eg kunne i reformatere pcn så kom ikkje så langt! Men bare tenk litt, prossesoren er det ingenting feil med,den er koblet rett, det er strøm te hovedkortet, skjermkortet er plassert, det er strøm til hard disken og den er koblet til med sata kabel, alle viftene er koblet til, det må nesten vær ram brikkene må det ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vist du har manuelen til hovedkorte du også så sjekk 2.14, samme kor eg plasserer ram kortene vell? har plassert di på A1 og B1

Rammen er riktig plassert, men det er ikke her problemet ligger.

Er det ikke antydning til liv i pc'n når du trykker start, så er det sannsynligvis (i rekkefølge):

1. Koblingsfeil

2. Defekt PSU (strømforsyning)

3. Defekt hovedkort

Skjer det ingen ting når du trykker "start"?

Lenke til kommentar

Men vist du har manuelen til hovedkorte du også så sjekk 2.14, samme kor eg plasserer ram kortene vell? har plassert di på A1 og B1

Rammen er riktig plassert, men det er ikke her problemet ligger.

Er det ikke antydning til liv i pc'n når du trykker start, så er det sannsynligvis (i rekkefølge):

1. Koblingsfeil

2. Defekt PSU (strømforsyning)

3. Defekt hovedkort

Skjer det ingen ting når du trykker "start"?

Finner ingenting som er feil :S alt skal være koblet riktig! prøvde å trykke start på hovedkortet, det kom et lite rødt blink oppforbi sata inngongane men ikkje noke meir!

Lenke til kommentar

Tror vi må prøve å slette RTC Ram (clear cmos)... Trykk resett knappen på I/O panelet, evt følg fremgangsmåten som står beskrevet på side 2-26 i manualen.

Ok, men eg skal ein tur ut no :) så skal eg sjekka i manualen! og vist eg ikkje får det til så får eg ein eller anna til å komme å kikke på pcn!

Skal gje deg ein lyd om ka problemer er når eg finne den, tusen hjertlig takk for hjelpen iafall :-D Da er nok sikkert bare et lite problem som eg ikkje har sett skikkelig øve.

Lenke til kommentar

Funnet feilen, eller blir det RMA?

Eg såg litt på da i går kveld, eg forstod ingenting for at eg skulle teste å starte pcn på hovedkortet igår og det gikk, og da va ikke den 12 V ledningen atme prossesoren inni ein gang, men når eg prøvde å ta alt inni igjen så ville ikke pcn på :S Merkligt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...