robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er to ledninger som skal koblest til på hovedkorte, det er 2 småe som det står + og - på og di kommer ned fra der "power-switchen" er, altså på knappen til pcn. Har lest manuallen og alt som har av instruksjoner å gjør men finner ikkje den rette plassen di skal på kunne trengt litt veiledning. Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Litt lite info du gir her, men jeg kan tippe på at det er kontaktene til "HD LED" og/eller "PWR LED". Om så er tilfelle, så skal de kobles sammen med de andre frontpanelkontaktene på hovedkortet (PWRSwitch, Reset...) Er det 2 stk 2-pins kontakter du viser til? Hvilket kabinett og hovedkort har du? Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Litt lite info du gir her, men jeg kan tippe på at det er kontaktene til "HD LED" og/eller "PWR LED". Om så er tilfelle, så skal de kobles sammen med de andre frontpanelkontaktene på hovedkortet (PWRSwitch, Reset...) Er det 2 stk 2-pins kontakter du viser til? Hvilket kabinett og hovedkort har du? Beklager for lite info men det er litt vansklig å forklare probleme :S har ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 til hovedkorte, og da er 1-pin på minus ledningen og 1 pin på pluss ledningen, får ikke start på pcn uten di trur eg. Power switchen er plassert riktig, og da er strøm te hovedkortet for start knappen som er på hovedkortet lyser opp så. har også dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=318687 Men har prøvd å koblet alle ledningene,altså power switch, reset og +,- til der det står panel på hovedkortet. Endret 2. februar 2011 av robertkolaas Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Hardu koblet de slik som anvist under "System Panel Connector" (på side 2.39?) i Asus-manualen? Bruker du Q-Connectoren? Hvilken farge er det på ledningene? Endret 2. februar 2011 av JaNeiJo Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Hardu koblet de slik som anvist under "System Panel Connector" (på side 2.39?) i Asus-manualen? Bruker du Q-Connectoren? Hvilken farge er det på ledningene? + ledningen er grønn - ledningen er kvit som da står på 2.39 så har eg reset,pwrsw og speaker på rett plass men har en som heiter H.D.D LED, veit ikkje ka den gjør men er den så viktig? og ka er Q connectoren for noke? Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Et par spørsmål til: Har du koblet noe på "IDE_LED" og "PLED" på hovedkort-"PANEL"? Har du prøvd å "snu" kontakten på "PWRSW"? Sjekk samtidig at du har truffet riktige kontakt-pinner for "PWRSW", "RESET", "IDE_LED" og "PLED"...(legg merke til at det skal være 1 ledig pin imellom "PLED", dvs du skal bruke pin 1 og 3). Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Ok, hvis de er grønn og hvit så skal de sannsynligvis på "PLED" (pin 1 og 3) som er lampen som lyser når pc'n er på (den øverste lampa?). Q-Connector er en løs kontakt hvor du kobler disse ledningene på, og deretter setter hele kontakten rett på "PANEL"... Er det slik det ser ut i kabinettet ditt?: Endret 2. februar 2011 av JaNeiJo Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Et par spørsmål til: Har du koblet noe på "IDE_LED" og "PLED" på hovedkort-"PANEL"? Har du prøvd å "snu" kontakten på "PWRSW"? Sjekk samtidig at du har truffet riktige kontakt-pinner for "PWRSW", "RESET", "IDE_LED" og "PLED"...(legg merke til at det skal være 1 ledig pin imellom "PLED", dvs du skal bruke pin 1 og 3). Har gjort nyaktig som det står i manuellen men kan prøve å snu ledningen vist det hjelper. men eg trudde vist hovedkortet får strøm og power switchen er riktig plassert , skal ikke maskinen starte? trur bare det er - og + ledningen som må plasseres rett før maskinen kan starte :S Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ok, hvis de er grønn og hvit så skal de sannsynligvis på "PLED" (pin 1 og 3) som er lampen som lyser når pc'n er på (den øverste lampa?). Q-Connector er en løs kontakt hvor du kobler disse ledningene på, og deretter setter hele kontakten rett på "PANEL"... Er det slik det ser ut i kabinettet ditt?: på IDE_LED har eg koblet til ledningen som står HDD LED på og prøvde netopp å ta minus og pluss ledningen på PLED ingenting skjedde. Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Står ingenting i manuallen om + og - ledningen men skal laste opp noen bilder...gje meg 2-3 minutter Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Har du mulighet til å ta et bilde av hovedkortet ditt med alle koblinger, så skal jeg se om det kan være noe annet? Må ut en tur, men stikker innom tråden snart igjen... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Du må rett og slett bruke øynene dine og rette de mot hovedkortet. Se nøye etter hva som står i liten skrift ved pinsene eks: pwr-+ rst+- : : : : lol-+ osv+- hvor semikolon representerer pins. Kan du eventuelt lage et slikt kart over hvor pinsene står, og hva som står skrevet ved dem, så skal jeg forsøke å løse dette for deg. Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Du må rett og slett bruke øynene dine og rette de mot hovedkortet. Se nøye etter hva som står i liten skrift ved pinsene eks: pwr-+ rst+- : : : : lol-+ osv+- hvor semikolon representerer pins. Kan du eventuelt lage et slikt kart over hvor pinsene står, og hva som står skrevet ved dem, så skal jeg forsøke å løse dette for deg. Det står f.eks AAFP, SPDIF, CLTR_SW og masse USB greie men veit ikkje ka det er godt for, på panel står det RESET, PWRSW, PLED, +IDE-LED Og SPEAKER , men det sier meg ingenting :S Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Har du mulighet til å ta et bilde av hovedkortet ditt med alle koblinger, så skal jeg se om det kan være noe annet? Må ut en tur, men stikker innom tråden snart igjen... Eg veit alt på hovedkortet er koblet til rett, det er ikkje så oversiktlig heller vist eg skulle tatt bilder, er så rotete. men det er bare di småe ledningene som går fra kabinette eg sliter med. Takk for hjelpen så langt iafall! setter pris på det! Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Pcn vil ikkje enda på! Eg går gal her :S power switchen , + og - ledningene er plassert rett! hovedkortet får strøm, alt annet er rett! KOFFOR VIL IKKJE PCN PÅ? :( Endret 2. februar 2011 av robertkolaas Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ...back. Får du slått på pc når du trykker "Start"-knappen på selve hovedkortet? Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 ...back. Får du slått på pc når du trykker "Start"-knappen på selve hovedkortet? Nei det er akuratt det eg undrer litt på no! uansett om power switchen er koblet rett osv så skal eg kunne starte det med å trykke på start knappen på hovedkortet, er probleme kansje noe utenom di ledningene men noe annet eg har gjort galt :S Lenke til kommentar
robertkolaas Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Men vist du har manuelen til hovedkorte du også så sjekk 2.14, samme kor eg plasserer ram kortene vell? har plassert di på A1 og B1 Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ja, da er det nok noe annet enn Front-Panelet. Skulle gjerne ha sett bilde av oppsettet, blir litt skudd i mørket uten... Bygger selv en del pc'er og skulle gjerne ha luket ut koblingsfeil på kortet ditt før vi går videre Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Men vist du har manuelen til hovedkorte du også så sjekk 2.14, samme kor eg plasserer ram kortene vell? har plassert di på A1 og B1 Rammen er riktig plassert, men det er ikke her problemet ligger. Er det ikke antydning til liv i pc'n når du trykker start, så er det sannsynligvis (i rekkefølge): 1. Koblingsfeil/Monteringsfeil 2. Defekt PSU (strømforsyning) 3. Defekt hovedkort Skjer det ingen ting når du trykker "start"? Endret 2. februar 2011 av JaNeiJo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå