Gå til innhold

Killzone 3 - den store tråden

mortensol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen med på å skaffe den squad/lag trophien? Trenger den for platinum. Vi må vel lagen en klan for det? Eller er det bare til å invitere nok venner i en squad..? Jeg har nærmest ingen Killzone 3 venner om dagen. Legg til PSN så kan vi jo spille litt også.

PSN: krispower

Edit: fikk den, trengte bare en squadmate.

Latterlig lett Platinum i forhold til KZ2, litt skuff. KZ2 var en bragd å platte.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Ouch...Siden "launch", så har det bare vært totalt 317911 unike spillere logget inn (Black Ops har det dobbelte antall spillere online, til en hver tid, på en platform). Kan se ut som om Killzone 3 har floppet rimelig kraftig, i forhold til forventningene.

Blir spennende å se salgstallene når disse kommer.. Tror Sony skal være fornøyd om spillet når 1.5 M kopier solgt, totalt.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

For det første er det vel ikke noe rart at et spill som NETTOPP er utgitt har mindre spillere enn et spill som har vært på markedet en stund. Når flere og flere får kjøpt KZ3, så vil også antallet spillere der øke (duh). Finnes dem som venter til spillet går litt ned i pris også.

Dessuten, Black Ops er multiplattform. Killzone 3 er Ps3 eksklusivt. Sier seg selv at førstnevnte vil nå en mye større gruppe.

Å sammenligne de to spillene i forhold til antall kopier solgt, blir bare latterlig.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Okay, guys, fy faen.

Time For A Dip – Reach the river

Reached the Corinth River with the convoy

Denne trophien er story related og det skal egentlig ikke være mulig å misse, men jeg får den aldri! Har spilt meg fram til det samme stedet fire ganger nå og når cut scene kommer, får jeg ingenting! Startet på Elite istad, kom til samme sted, ingenting.

Fordi som lurer på hvor man får den; "From Evacuation Orders - Broken Highway". Man kjemper seg gjennoom på motorveien og til slutt ender du opp med laget ditt på kanten av veien rett ved vannet. Da skal trophien poppe opp.

Noen som vet hva jeg skal gjøre? Mangler kun denne og runde på elite for platinum.

Lenke til kommentar

For det første er det vel ikke noe rart at et spill som NETTOPP er utgitt har mindre spillere enn et spill som har vært på markedet en stund. Når flere og flere får kjøpt KZ3, så vil også antallet spillere der øke (duh). Finnes dem som venter til spillet går litt ned i pris også.

Dessuten, Black Ops er multiplattform. Killzone 3 er Ps3 eksklusivt. Sier seg selv at førstnevnte vil nå en mye større gruppe.

Å sammenligne de to spillene i forhold til antall kopier solgt, blir bare latterlig.

Les hva jeg skriver, før du svarer... "På en platform".. X360 utgaven har vel nesten 1 milion unike spillere online om kvelden, samtidig, på en platform.

I tillegg, så hadde Black Ops nesten 1.5 Milioner spillere ONLINE, samtidig, på Xbox360 alene, i løpet av et par timer etter den offisielle "launchen".

Den normale trenden er, at det er flest spillere online i starten (Den første uken), så synker det gradvis.

Jeg vil tippe at det er ca. 30-40k spillere online, I killzone 3, til en hver tid (Som ikke er mye), bassert på antall unike spillere som totalt sett har vært logget inn.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Ja for CoD serien har ikkje tidenes hype maskineri bak seg... ;)

Men er egentleg uenig i at kontrollane fungerer treige. Dei er ikkje slik som i CoD, nei, men for min del gir det en følelse av at våpna har ei viss tyngde istadanfor å vere like lette som papp. Men såklart, kvar si lyst.

Lenke til kommentar

Ja for CoD serien har ikkje tidenes hype maskineri bak seg... ;)

Men er egentleg uenig i at kontrollane fungerer treige. Dei er ikkje slik som i CoD, nei, men for min del gir det en følelse av at våpna har ei viss tyngde istadanfor å vere like lette som papp. Men såklart, kvar si lyst.

Riktig... Ingen ting kan sammenlignes med MW2/COD:BO, da disse har salgstall som er hinsides all fornuft.

Men når det er sagt, så er vel Killzone et av Sony's multiplayer flaggskip (Sony's motpol til MS's Halo).

Ang. Kontrollene i Killzone, så finner jeg dem ekstremt dårlig. Jeg tjenestegjorde mer enn 2 år i forsvaret som offiser. Og på befalsskolen, så hadde jeg en oppakning på 30 kg, full uniform + kevlar hjelm, i tillegg til H&K G3's(AG-3) fulle 7.62mm*51 "battlerifle" i hendene.

Og våpenets bevegelse var alltid synkronisert med synet, og hadde en stødig bevegelse i den rettning jeg måtte ønske, øyeblikkelig.

Så den som måtte mene at "tungheten" i Killzone 2/3 er realistisk, vet ikke hva vedkommende snakker om. (Om en liker det, pga. Gameplay, er en annen sak).

Når jeg spiller, så foretrekker jeg at spilleren gjør det jeg sier, nøyaktig når jeg ønsker det.

Nå har jeg måkt sensitiviteten opp til 80% 80% (Da alt under føles som om en beveger seg under vann).. Problemet er den jævla "input laggen", som gjør at soldaten ikke responderer nøyaktig når jeg svinger.. Det kjennes ut som om det er en "delay" på 0.25 sekunder, noe som er jævlig irriterende, da spillet ellers er underholdene.

Er helt enig i det han her sier, vedrørende kontrollene i Killzone 3.

http://www.youtube.com/watch?v=Evag8ZVw-yE

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Ja, eg meiner nesten at CoD serien faller litt vekk når man skal sammenligne salstal, mest pga det solide fotfestet det har fått seg, samt at det har ein stor yngre hærskare som hjelper godt til. Men uansett er det alt for tidleg å spekulere i salstal før offisielle tal har kommt ut då ein kan synse så mykje som ein berre vil, utan at ein nødvendigvis får rett =)

Og det at du har tenestegjort i meir enn to år i forsvaret har nå vel ingen innvirkning på andre sin subjektive meining om kontrolleren i spelet? En vil uansett aldri få til ein realistisk våpenfølelse i eit spel med tradisjonelle kontrollerar.

Lenke til kommentar

Ja, eg meiner nesten at CoD serien faller litt vekk når man skal sammenligne salstal, mest pga det solide fotfestet det har fått seg, samt at det har ein stor yngre hærskare som hjelper godt til. Men uansett er det alt for tidleg å spekulere i salstal før offisielle tal har kommt ut då ein kan synse så mykje som ein berre vil, utan at ein nødvendigvis får rett =)

Og det at du har tenestegjort i meir enn to år i forsvaret har nå vel ingen innvirkning på andre sin subjektive meining om kontrolleren i spelet? En vil uansett aldri få til ein realistisk våpenfølelse i eit spel med tradisjonelle kontrollerar.

Om det har en relevans angående subjektiv mening vis a vis preferanse av gameplay mekanikk : Nei

Om det har en relevans angående objektiv mening vis a vis realisme: Ja.

Om en liker at spillet's kontroller føles som sirup.. For all del. Ingen her kan fortelle deg hva du/en skal like.

Men det er en del som kommer trekkende med kortet "Det tilfører" realisme, som en oppfølgning til deres preferanse, noe som er helt feil.

Vedrørende synsing av salgstall, så er det ingen som kan vite.. Men antall unike spillere som er logget inn i løpet av en uke, burde så absolutt gi en pekepinn. Det er derfor jeg presiserte at jeg venter i spenning på de offisielle salgstallene, da de første indikasjonene på Sony's store multiplayer flaggskip ikke akkurat hinter til en stor kommersiell suksess.

Mange kommer trekkende med kortet

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Ouch.... Igjen.

"Killzone 2 outsold Killzone 3 at launch.

Killzone 3's first week sales in the UK failed to better those of Killzone 2, GfK ChartTrack reports.

While Killzone 3 is the 14th fastest selling Sony title in terms of week one sales, Killzone 2 (released two years ago), is the company's 5th fastest selling title and remains the series' number one in terms of week 1 sell-through.

Killzone 3 is Sony's 2nd All Formats No.1 this year, following LittleBigPlanet 2 in week 3, which showed similar week 1 sell-through to Killzone 3.

Killzone 3 beat Bulletstorm to the top of the UK All Formats All Prices chart."

http://videogames.virginmedia.com/news/killzone_2_outsold_killzone_3_at_launch.html

Nå gjelder dette bare for England... Og for å få de komplette salgstallene, så må vi vente på NPD eller at Sony's offiselle salgstall blir frigitt. Men dette gir en pekepinn som videre følger oppunder indikasjonene om at dette ikke blir den helt store "kommersielle suksessen" Sony hadde håpet på.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...