Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

er dette nice nett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig poenget med tråden? Skrytetråd?

Ja, hastigheten er selvfølgleig meget bra. pingtiden er så som så, men noen god måling for du ikke alltid på det på en sånn hastighetstest. Bedre å pinge mot UIO eller NIX direkte.

VDSL2+ linje anntar jeg?

Men som sagt, hva er det egentlig du vil spørre om her?

-Stigma

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ser at jeg får ganske ulikt resultat av hvilke server jeg tester mot, spesiellt på upload mot oslo:

http://www.speedtest.net/result/1139561020.png

http://www.speedtest.net/result/1139562512.png

med slike mongo-hastigheter som dette (er de riktige, altså ikke glitcher?) så er det nok ikke så merkelig. Mange hastighetstester til toppe ut på ett eller annet punkt. Når du begynner å snakke om flerfoldige hundre Mbit så er det rett og slett ikke alle tester som har nok ledig båndbredde til å takle det.

Jeg tror aldri jeg har direkte sett en linje på mer enn 200Mbit målt - hva er dette for noe?

-Stigma

Lenke til kommentar

Minuset blir da..

- Du har tilgang til opptil 100mbit som er delt mellom ørten kunder

- Mangel på redudans

- Betraktelig høyere responstid

- Lavere kvalitet båndbredde oversolgt i flere ledd, gir også flere ledd hvor linjen kan gå ned

Kan vel ikke sammenlignes engang :)

For privatbruk er det grei linje, for et større nettverk/bedrift så heller dårlig.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Minuset blir da..

- Du har tilgang til opptil 100mbit som er delt mellom ørten kunder

- Mangel på redudans

- Betraktelig høyere responstid

- Lavere kvalitet båndbredde oversolgt i flere ledd, gir også flere ledd hvor linjen kan gå ned

Kan vel ikke sammenlignes engang :)

For privatbruk er det grei linje, for et større nettverk/bedrift så heller dårlig.

Jeg vet faktisk ikke, jeg har 100mbit bort til skapet i gangen, så er det fiber til felleshuset borti gata og så er det fiber opp til Universitetet og NIXen, men redudans er det kanskje dårlig med og jeg kan ikke accesse inn til IPen utenifra, server sperre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...