Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Byttet bil, andrepart krever plutselig mellomlegg

Anbefalte innlegg

Byttet bil med en annen fyr her om dagen. Etter ca en dag ringte han å sa at han ville ha 2000 i mellomlegg fordi han hadde funnet noe feil på bilen som han mente at jeg burde ha vist om.

Jeg har også funnet større feil på bilen jeg fikk, den starter ikke, lysene funker ikke, stor slakke i forstilling.

Feilen på bilen jeg solgte, mente han det var ei bærebru som var ødelagt.

Bilen jeg solgte var eu-ok i 2 år, bilen jeg kjøpte var ikke vist til kontroll.

Jeg bytta bil fordi jeg trengte en mer praktisk bil, som nå står parkert 6 mil hjemme i fra med feil jeg ikke vet hva det vil koste å få fikset.

Nå er han helt på styr fordi han trenger pengene til å sette i stand bilen som ikke trengs å bli reparert med en gang.

Det ble ikke skrevet noe kontrakt eller noe

EDIT: Det var gratis omreg på bilen jeg solgte, så allerede der har han spart seg 1585,-

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk setter seg frivillig i slike situasjoner. To ting du alltid må vite ved bilsalg:

1. SKRIV KONTRAKT. Uansett.

2. Ikke tro på selger. Hvis det "bare er å levere den på kontroll så blir den godkjent" - hvorfor er det ikke gjort allerede da?

Endret av Kent Touch This
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå driter jeg egentlig hva som er feil med bilen jeg kjøpte, så lenge jeg slipper å betale for reperasjoner på 2 biler. Jeg tok det med at det bare var å kjøre den inn på PKK med en klype salt.

Hvordan skal jeg få fyren til forstå at jeg må sikkert koste på bilen mere enn han må for at den skal bli i topp stand. Han har i allefall ikke merknader på bilen, noe som jeg vil få inne kort tid hvis ikke bilen blir eu-ok.

Kjøper jeg en bil som den er, så er den som den er. Gidder ikke å bruke energi på å klage på ting som er vanlige på en gammel bil.

Lenke til kommentar

Nå driter jeg egentlig hva som er feil med bilen jeg kjøpte, så lenge jeg slipper å betale for reperasjoner på 2 biler. Jeg tok det med at det bare var å kjøre den inn på PKK med en klype salt.

Hvordan skal jeg få fyren til forstå at jeg må sikkert koste på bilen mere enn han må for at den skal bli i topp stand. Han har i allefall ikke merknader på bilen, noe som jeg vil få inne kort tid hvis ikke bilen blir eu-ok.

Kjøper jeg en bil som den er, så er den som den er. Gidder ikke å bruke energi på å klage på ting som er vanlige på en gammel bil.

Du får kreve han for penger til rep av bilen du har fått da, og trekke ifra de 2000 han vil ha, så er det vel du som sitter igjen med mest penger..? Hvis ikke så får du bare fortelle han at du setter en advokat på det, og at han får snakke med advokaten i fremtiden.

Lenke til kommentar

Bilen du solgte er EU-godkjent i to år framover og du visste ikke om den ødelagte bærebroa (noe som ikke er normalt for den vanlige mann i gata å vite noe om hvis han ikke er spesielt interessert). Han har ikke noen sak og kan kreve så mye han bare vil, aldri finn på å betal ham noe mellomlegg!

Hadde det vært en feil du burde visst om, som at bilen drypper olje, at bagasjerommet er umulig å få opp, osv., hadde saken vært anderledes. En gåen bærebro på en nettopp EU OK bil kan du ikke vite om da du solgte bilen uten at du hadde lagt deg under på forhånd å sjekket. Det kan han ikke forvente at du skulle ha gjort. Han selv er en idiot som ikke sjekket opp grundig nok på forhånd før han kjøpte/byttet bilen.

Uten kontrakt blir det uansett bare ord mot ord, noe som også slår tilbake på deg selv i dette tilfellet da du også har fått deg mer arbeid enn du hadde tenkt deg ;)

Lenke til kommentar

Har funnet ut nå at han har kjøpt seg delebil, noe som han ikke vil at jeg skal vite. Grunnen til at han skulle ha pengene var for å få råd til å kjøpe ny bærebru.

Fikk vite at han hadde skiftet bærebrua før han i heletatt ringte meg å krevde penger.

Delebilen kostet han 1500kr, å det får han tilbake når den blir vraket.

Har funnet ut at det er el-feil på motoren på bilen jeg kjøpte, blir grei etter jeg slår tenninga av å på. Aner ikke hva det er men......

Lenke til kommentar

Ser ut som du fyren du har byttet bil med har funnet ut at du er en fyr som helst ungår konfrontasjoner og er tilbøyelig til å bla opp.

Ikke gjør det.

Krev heller 4 dobbel sum av han for alle feilene som han burde vite om på bilen du fikk og stå på ditt.

Lenke til kommentar

Har funnet ut nå at han har kjøpt seg delebil, noe som han ikke vil at jeg skal vite. Grunnen til at han skulle ha pengene var for å få råd til å kjøpe ny bærebru.

Fikk vite at han hadde skiftet bærebrua før han i heletatt ringte meg å krevde penger.

Delebilen kostet han 1500kr, å det får han tilbake når den blir vraket.

Dette har jo absolutt ingenting med saken dere imellom å gjøre, hvorfor dra det inn i diskusjonen overhodet?

Forøvrig enig i hakkanen sitt innlegg.

Lenke til kommentar

Det med delebilen var at han krevde 2000 for å kjøpe ny bærebro. Han har også prøvd å få meg til å betale for andre ting han mener er feil, men det har jeg klart å vri meg unna.

En morgen hadde jeg 31 ubesvarte anrop fra figuren

Er jo på grensen til trakassering :omg: Fortsetter han slik ville jeg vurdert å kontakte politiet, du vet aldri hvor stabile slike folk er..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har aldri vært noe venn med fyren. Fikk en mld til da jeg svarte på det med grisebankinga. Da fikk jeg til svar at han skulle grisebanke meg så mye at jeg trengte legehjelp etterpå. Jeg ba han roe seg, men har ikke hørt noe etterpå.

Kommer det flere trusler, kjører jeg rett på lensmannskontoret.

Jeg gidder ikke å tenke på å bytte tilbake, har ikke tenkt å betale flere omregistreringer.

Når jeg skaffer meg en gammel bil, forventer jeg ikke at den er i 100% stand.

Jeg regner med at det kan bli noe rep på en 17 år gammel bil, som ikke er eu-ok

Hadde ikke figuren sagt noe om feilene på bilen, hadde jeg heller ikke giddet å sagt noe om feilene på bilen jeg kjøpte.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...