Gå til innhold

Windows OEM ved skifte av OS disk

Anbefalte innlegg

God dag

Har et par spørsmål før eg eventuelt går til innkjøp for oppgradering av pc,en min.

Er det mulig å klone OS disken eg har idag over på en SSD? Eg har Windows 7 Ultimate OEM versjon. Det beste hadde jo vore å re installert men vet ikkje om det er lov med OEM versjonen.

Har også lyst å gå over på Sandy Bridge men leste i går at det er problemer med brikke settet til Intel , men der regner eg i hvertfall med at eg ikkje kan bruke den OEM lisensen eg har idag i og med at eg då vil bytte både hovedkort og Cpu???

En ting til , de OCZ Revodrive SSD Pci-e kort støtter ikkje Trim etter det eg forstår , men er det et reelt problem dersom den settes som OS disk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at reinstallering blir problematisk, det er tross alt disk som skal byttes og ikke hovedkort, men i alle tilfelle går det fint an å klone disken (diskusjon om det her).

http://www.ocztechnology.com/products/solid-state-drives/pci-express/revodrive/ocz-revodrive-pci-express-ssd-.html

"Looking at our test results; The pure transfer rates are phenomenal –just as we expected. The IO Meter benchmark confirmed it by showing us the 75000 IO per second which is actually doubling the performance of a single drive. Basically the Revodrive is built on 2 Vertex 2 drives in RAID. The TRIM issues have been solved by building in garbage collection assuring the performance kept at very high levels. In General the performance is at least 40% faster than any single SSD. Having that said' date=' the Revodrive is absolutely the fastest SSD drive we have ever tested in our PCGH lab."[/quote']

http://www.pcgameshardware.de/aid,770435/OCZ-Revodrive-PCI-Express-SSD-Raid-mit-540-MB/s-Leserate-im-Test/Laufwerk/Test/ (tysk, avsnittet over er oversatt)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg har dessverre dårlig erfaring med å reinstallere eller klone en Windows OEM lisens fra en snurre disk til en SSD disk. Hadde Windows 7 Ultimate OEM, og Windows fikk hikke og forlangte at jeg aktiverte lisensen på nytt ved første oppstart med SSD disken. Enden på visen ble at jeg kjøpte retail lisens fordi jeg ble lei av alt det tullet med re-aktivering hver gang det var snakk om bytte av hardware.

Så med OEM lisens kan man risikere at Windows må aktiveres på nytt ved bytte av hard disk, det blir nok sett på som bytte av PC av en eller annen grunn. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...