Shadow_iX Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Bare lurte på om noen har erfaringer med denne ribba her, lurte på om det var plass til Peltier under den, virker slik men - spør først så løp&kjøp - sånn er jeg da! Og så lurer jeg på Papst Vifter, er Alle viftene ifra Papst Avbalanserte? (alle de microplex-no selger) Hvis Ribba har plass til Peltier under seg så blir det MCX462B/112w peltier på en Tbird 800 (har noisecontrol silverado på den nå, men festebøyla er skummel) Skal ikke kokke op pelelr no sånt, bare ha en kald core, kjøligt system, går for stabilitet jeg (da jeg har web/ftp server på'n 24/7 så lønner det seg! Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Eg har den ribba ilag med ei papst 79m3/t. Det funker heilt fint...Ja eg tror at det skal gå fint med peltier på den, skal du ha coldplate på, så må du nok ha litt lengre skruer, men det blir nok ikkje noe problem...Det skal nok finnest en løsning! Alle PAPST 80*80mm er avbalanserte... Lenke til kommentar
Noty Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Er vel ikke anbefalt med anet en vannkjøling over 85w pelter Lenke til kommentar
blackice Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Shadow_iX skrev (2002-02-02 11:18):Bare lurte på om noen har erfaringer med denne ribba her, lurte på om det var plass til Peltier under den, virker slik men - spør først så løp&kjøp - sånn er jeg da! Og så lurer jeg på Papst Vifter, er Alle viftene ifra Papst Avbalanserte? (alle de microplex-no selger) Hvis Ribba har plass til Peltier under seg så blir det MCX462B/112w peltier på en Tbird 800 (har noisecontrol silverado på den nå, men festebøyla er skummel) Skal ikke kokke op pelelr no sånt, bare ha en kald core, kjøligt system, går for stabilitet jeg (da jeg har web/ftp server på'n 24/7 så lønner det seg! Anbefaler deg på det sterkeste å bruke coldplate, da denne sørger for at peltier yter max effekt pga at den bør ha et vist trykk. Denne plata bør være opptil 5mm. Se på http://www.nordichardware.com de har guider og greier. Ville nok også vurdert et større peltier element også, 156w eller 172w, siden du må isolere rundt elementet hvis du først skal montere peltier, pluss at det kansje funker bra på neste prosessor også :smile: kansje klokke litt extra også :smile: duron uten oc, å surfe på overklokking.no! :smile: [ endret av blackice den 2002-02-05 16:22 ] Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 3. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2002 Takker for alle tips & råd - da lurer jeg på enda en liten ting - anbefalinger til webshop'er som seølger coldplates.. :smile: Eneste jeg finner er sånne "shims" - men mistanker da at dette ikke er en coldplate da "shims" brukes bare for a sabilisere trykker jevnt over cpu (slik at coren ikke knuses, eller.no sånt) Takker for alle tips & råd - Setter stor pris på responsen her :smile: iX Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Bare en bagatell, men nordichardware.no er feil (?), nordichardware.com skulle stemme bedre.. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 De selger coldplater på http://www.microplex.no Microplex er jævli bra synest eg! Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 maxmhz: hvor klikker jeg for å finne de på microplex? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Fant det! Tnx a Bunch! Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Det er en fin bil jeg ikke har lappen på .. hehe... Lenke til kommentar
blackice Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Quote: thomasr skrev (2002-02-03 10:42):Bare en bagatell, men nordichardware.no er feil (?), nordichardware.com skulle stemme bedre.. Har for vane å skrive .no og ikke .com har gjort det en del ganger... :smile: Men nå har jeg rettet på det :9 Shims er ikke coldplate! Shims er for å stablisere kjøleribbe/ kjøleblokk slik at du ikke knuser prosessorkjerna/ knekker av et hjørne ol... Lenke til kommentar
Format_C Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Det er vel ikke noe poeng med peltier på en luftkjøler til Athlon da denne utvikler bortmot 100w og man da nødvendigvis trenger et meget kraftg peltierelement for å kjøle ned CPU. Tviler på at noen luftkjøler greier denne jobben. Format_C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå