Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mulig helserisiko ved bruk av stearinlys

Substitute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hva vi skulle diskutere var?

Ingen diskusjon, det var mer en til info. Her i huset har det blitt tent mye stearinlys av husets kvinnelige del helt ukritisk. Nå viser det seg at det faktisk har en skadevirkning og kan føre til helseplager, så jeg ville bare informere :-)

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg heller å flytte til fjells, og fyre stearinlys. For er faktisk andre ting i hverdagen, som gjør mer skade. Ta bare eksempel, eksos fra biler. Man overser det, fordi "alle kjører bil". Men det er skadelig.

Folk har i alle generasjoner fyrt lys, og at det gir helseskade, i likhet med å spise smågodt.

Lenke til kommentar
Folkehelseinstituttet mener generelt at brenning av stearinlys i de fleste tilfeller bidrar til hygge og trivsel. Man bør imidlertid være klar over at betydelig bruk av stearinlys kan bidra til partikkelforurensning av innelufta som ... tilsvarende bidraget man kan få fra utendørsluftforurensning.

Jeg tror personlig jeg velger noe annet å være bekymret for. ;)

Ole

Lenke til kommentar

Og hva vi skulle diskutere var?

Ingen diskusjon, det var mer en til info. Her i huset har det blitt tent mye stearinlys av husets kvinnelige del helt ukritisk. Nå viser det seg at det faktisk har en skadevirkning og kan føre til helseplager, så jeg ville bare informere :-)

Ikke akkurat noe å starte en ekteskapelig krangel på. Det er også helsefarlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...