Gå til innhold

Hvorfor er BI en så elendig skole?

Shushi

Anbefalte innlegg

En litt provokativ tittel men jaja.

Her er det jeg vet:

a) Det er meget lett å komme seg inn i BI.

b) Forskerene i BI er rangert som de mest ineffektive av alle Norse høyskole forskere.http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7485564

Det jeg har hørt:

a) At BI tilbyr veldig dårlig kvalitet på utdanningen

b) At veldig mange "rich-kids" går der bare for å gå der.

Hva synes dere? Jeg har hørt så mye (...) og lurer på hva jeg skal synes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke. Jeg går der... Det blir veldig hva man gjør det til selv. Mange slappe studenter (som ikke bryr seg om at det koster 50 tusen i året å gå her). Men er du motivert er det gode forelesere som hjelper deg på veien (min erfaring). Litt usikker på hva du legger i dårlig kvalitet. Pensum er det samme, det er opp til hver enkelt hvor mye arbeid den velger å legge ned. Ineffektive forskere... ok? bryr ikke meg og min utdanning stort.

Lenke til kommentar

Meningsløst å si at Bi er inneffektivt med bakgrunn i den undersøkelsen. Universiteter får blant annet overføringer med utgangspunkt i HVOR MYE de publiserer i f.eks forskertidsskrift. Jeg vet ikke hva Bi evt får.

De kan allikevel være effektive i form av at mange kommer gjennom, får god utdanning og oppfølging osv. Kanskje forskerne der ikke bare sitter på kontoret og skriver artikler, men faktisk må arbeide med undervisning for pengene.

a Hvor har du det fra at det er dårlig kvalitet på utdanningen? Kan det på noen måte underbygges og brukes til å sammenligne Bi med andre offentlige utdanningsinstitusjoner i Norge?

b blir litt merkelig, men det kan godt hende at det er slik skolen oppfattes.

Jeg mener du bør synes at du ikke vet tilstrekkelig om skolen og derfor ikke kan dømme den. Evt undersøke forholdene ved skolene selv. Kanskje lese hva studenter sier om den. Det er da en trend at en klager mer enn en skryter av noe.

Lenke til kommentar

Jeg er også student der og sitter med samme inntrykk som Doffeo, det blir til hva du gjør det til selv.

Men for å svare på punktene dine:

1a)Det er lett og komme inn på mange av linjene ja og tror det er to hovedgrunner til det:

- Det er relativt dyrt å komme inn. Mange vurderer derfor bort BI pga dette.

- Lokalene til BI er enormt og mange forelesningssaler. BI er jo en finansiell instutisjon og er ute etter å tjene penger. Har dem mange søkere setter dem bare opp en ny klasse, noe andre skolen kanskje ikke har plass eller ressurser til.

1b) Er utrolig mange slike rangeringslister ute. Akkurat den du har linket til måler hvor effektive forskerne er. Akkurat det har veldig lite for oss studenter å si :p

Men eller så pleier vi å score ganske greit, de rangeringene måler så mye forskjellig at man kan ikke bare basere seg på en av de.

2a)Har ikke gått på noen annen høyskole, men synes da foreleserne på BI er flink jeg.(Med noen unntak)

Pensumet er jo så og si standarisert og det er eksamen også mellom de forskjellige skolene.

2b) Hehe, der tror jeg du har helt rett. Er nok endel sånne der som bare går der for å få papirene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...