gno Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Nå har jeg satt meg selv i en ganske vanskelig situasjon. Til alle nettdatere der ute: Les og lær! La dette eksempelet på å vikle seg inn i noe skikkelig vanskelig, være en lærepenge både for meg og alle som eventuelt tenker på å møte sin nettdate. Fikk kontakt med en mann på nettet, med opprinnelig et utgangspunkt i at jeg ikke var på leting etter en kjæreste. Men så var han her veldig flink til å skrive, sjarmerende, og veldig lik meg på mange måter. Klassisk... Siden han bor på andre kanten av landet, og for tiden bor hos sine foreldre pga at han ikke får leie før om et par måneder, fant vi ut etter 2 måneder at han skulle komme og besøke meg. Vi snakka såvidt om hva hvis situasjonen ble helt teit, og en av oss eller begge følte kjemien ikke stemte. Men i fascinasjonen, sa vi vel begge noe sånt som at "Jaja, da får vi bare si fra da"... Han kom, og var her i litt over 3 uker. Det starta egentlig ganske bra. Vi hadde sex, gjorde ting sammen og hadde det ganske ålreit. Men så ble det for intenst. Og jeg greide ikke si fra. Telte bare ned dager til han skulle reise hjem igjen. Nå er han hjemme på jobb, og jeg må si fra at jeg selv om jeg syns han er en fin fyr, ønsker jeg ikke å møtes igjen. Og at jeg faktisk ikke er ute etter noe forhold. Stakkars fyr! Han må jo føle seg lurt og bedratt, og jeg mistenker at han er ganske så betatt av meg - dessverre! Jeg føler meg kvalm og kjip, skikkelig slem og ekkel, og lurer på hvordan i all verden jeg skal få sagt dette. Jeg regner med å få en del moralske innlegg etter dette, men stol på meg når jeg sier at jeg absolutt har lært av dette, og kommer aldri, aldri til å gjøre noe sånt igjen. Jeg har absolutt ingen ønske om å såre et annet menneske, og jeg ønsker heller ikke å sette meg selv i en sånn situasjon. Så jeg er klar over hva jeg har gjort, men jeg ønsker gode forslag til hvordan i all verden jeg skal greie å formulere meg etter dette, han aner sikkert fryd og gammen, og ser for seg at han er tilbake igjen her om noen uker. (Han uttrykker det via mailer) Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) alltid kjipt når man må såre noen. Men det er jo mye bedre for begge å bare rive av plasteret med en gang, det kommer ikke til å bli lettere med tiden. Si det som det er, ærlighet varer lengst, og så lenge det ikke er noen særlig grunn som virkelig vil knekke selvtilliten hans, er det ingen grunn til at du ikke bare kan si at du ikke er klar for det og at du desverre ikke ser noen fremtid for dere to. Lykke til! Endret 1. februar 2011 av leonthine Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hehe, startet på nettet, avsluttes på nettet? Neida, det er selvfølgelig det værste du kan gjøre! Må henge meg på leonthine. Det er virkelig ikke mange måter å gjøre det på, må det gjøres så må det gjøres... Lenke til kommentar
gno Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Hehe, startet på nettet, avsluttes på nettet? Neida, det er selvfølgelig det værste du kan gjøre! Må henge meg på leonthine. Det er virkelig ikke mange måter å gjøre det på, må det gjøres så må det gjøres... Det må faktisk gjøres på nettet, da han er offshore uten telefon.... Takk for innspill så langt, det må bare gjøres ja, må få bare skrevet rett fram at jeg dessverre ikke vil ha noe forhold, hvis han tenker på det... Og at jeg liker å være alene, og at selv om han er hyggelig og grei, så tror jeg ikke det er lurt at vi møtes mer. Rått og brutalt : / Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Ikke vær en nicegirl og tro at du er snill ved å la være å fortelle at du ikke er interessert, eller å la kontakten fra din side langsomt ebbe ut. Si fra at du ikke har tenkt å treffe han igjen Og "ikke ute etter et forhold" er bare piss, "ikke ute etter et forhold med han" mener du Husk å fullfør syklusen ved å dump ham over MSN, slik som voksne fjortiser gjør Endret 1. februar 2011 av Okeblol Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Det må faktisk gjøres på nettet, da han er offshore uten telefon.... Rått og brutalt : / Beklager, svarte før jeg fikk lest hele førsteposten! Lenke til kommentar
gno Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Ikke vær en nicegirl og tro at du er snill ved å la være å fortelle at du ikke er interessert, eller å la kontakten fra din side langsomt ebbe ut. Si fra at du ikke har tenkt å treffe han igjen Og "ikke ute etter et forhold" er bare piss, "ikke ute etter et forhold med han" mener du Husk å fullfør syklusen ved å dump ham over MSN, slik som voksne fjortiser gjør Jeg har absolutt ikke tenkt å la det ebbe ut, og være feig, jeg må selvsagt si det til han. Og er nettopp derfor jeg ber om råd her, hvordan formulere det på minst mulig sårende måte, siden han sannsynligvis blir såra uansett. Da er det vel greit å prøve å gjøre det på best mulig måte. Jeg mener faktisk at jeg ikke er ute etter et forhold. Jeg ønsker faktisk å være alene, da jeg trives best sånn. Derfor var det en tabbe av meg å møte han her, når jeg faktisk ikke vil være sammen med noen. Jeg vet ikke hva jeg så for meg, og da jeg møtte han på nettet, sa jeg faktisk at jeg trivdes alene og ikke var på leting etter partner. Men likevel møttes vi, og nå virker det som han er veldig interessert i meg. : / Skulle egentlig prata med han om dette på telefon, men siden han er offshore i flere uker nå, har jeg ikke muligheten til det. Så eneste måten vi kommuniserer på er via mail. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Skulle egentlig prata med han om dette på telefon, men siden han er offshore i flere uker nå, har jeg ikke muligheten til det. Så eneste måten vi kommuniserer på er via mail. Skype? Lenke til kommentar
gno Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Skulle egentlig prata med han om dette på telefon, men siden han er offshore i flere uker nå, har jeg ikke muligheten til det. Så eneste måten vi kommuniserer på er via mail. Skype? Nei, ikke MSN, Skype, facebook, han sitter på jobb-pc og de har blokkert alt sånt av en eller annen grunn. Så eneste måten vi har kommunisert på når han er offshore, er via mail. På en annen side, har vi aldri prata på telefon heller, han er ikke så keen på det, og før vi møttes kommuniserte vi kun via mail og msn (på privat pc når han hadde fri og var hjemme) Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har absolutt ikke tenkt å la det ebbe ut, og være feig, jeg må selvsagt si det til han. Og er nettopp derfor jeg ber om råd her, hvordan formulere det på minst mulig sårende måte, siden han sannsynligvis blir såra uansett. Det er ingen best måte, her har jeg en mistanke om at du mest er ute etter å beskytte deg selv, du tror at om du bruker visse ord kontra andre ord så blir bruddet for han på en magisk måte lettere å håndtere. Det blir det ikke. Her sitter du som dumpern og den som får dårlig samvittighet og slik er det bare. Jeg mener faktisk at jeg ikke er ute etter et forhold. Jeg ønsker faktisk å være alene, da jeg trives best sånn. Dette tror jeg ingen ting på og nå virker det som han er veldig interessert i meg. : / Det er ikke ditt problem Skulle egentlig prata med han om dette på telefon, men siden han er offshore i flere uker nå, har jeg ikke muligheten til det. Så eneste måten vi kommuniserer på er via mail. Vi bor i norge, ikke et u-land hvor arbeidere behandles som slaver. Det er massevis av tilgang på telefoner offshore, telenor har jo til og med dekning på de store feltene så han trenger jo ikke en gang fastlinje 2 Lenke til kommentar
gno Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Det er ingen best måte, her har jeg en mistanke om at du mest er ute etter å beskytte deg selv, du tror at om du bruker visse ord kontra andre ord så blir bruddet for han på en magisk måte lettere å håndtere. Det blir det ikke. Her sitter du som dumpern og den som får dårlig samvittighet og slik er det bare. Selvsagt vil jeg at det skal bli lettere for han å håndtere. Hvis han faktisk har begynt å fått følelser for meg, syns jeg jo det er skikkelig vanskelig å si til han at jeg faktisk vil være alene. Siden jeg kanskje ikke har gitt inntrykk av det, siden jeg ikke sa noe mens han var her. Men jeg vet at jeg kommer til å få skikkelig dårlig samvittighet, og det må jeg bare leve med, og lære av. Jeg kommer aldri til å involvere meg med noen på denne måten igjen. Du tror ingenting på at jeg faktisk ikke vil være med noen i et forhold? Jeg har mine grunner til det. Men det er grunner som er irrelevant i denne sammenheng... Vi bor i norge, ikke et u-land hvor arbeidere behandles som slaver. Det er massevis av tilgang på telefoner offshore, telenor har jo til og med dekning på de store feltene så han trenger jo ikke en gang fastlinje Klar over det. Skal jeg sende han mail og spørre om et telefonnummer jeg kan nå han på, sånn at jeg kan ringe sjefen hans, og be om å få prate med NN sånn at jeg kan fortelle han at jeg ikke ønsker møtes mer, mens han står med masse andre folk og må prate om det mens andre hører på? Tror ikke det..... Da må det være mye bedre på mail, og spesielt med tanke på at han har fortalt meg at han hater å snakke i telefon. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Selvsagt vil jeg at det skal bli lettere for han å håndtere. Hvis han faktisk har begynt å fått følelser for meg, syns jeg jo det er skikkelig vanskelig å si til han at jeg faktisk vil være alene. Du er redd for å si at du ikke vil være i et forhold, fordi du er redd for at han insisterer på at det er greit for han at dere ikke er så mye sammen? Redd for at han "tar til takke" med et par dager i uka, eller noe slikt ? Hva du enn gjør, si at du ikke er interessert i å være sammen med ham. Hvis du sier at det er deg det er noe feil med (ref. det å ikke ville være i et forhold, ever) så kommer white knighten i han til å prøve å "fikse" deg i ganske lang tid framover. (hvis da han passer til white knight stereotypen, noe jeg innbiller meg han gjør da han har bodd sammen med en broken person som deg i en mnd) Beklager om du mener jeg er stygg nå, jeg er bare brutalt ærlig. Og uansett hvordan du vrir og vender på det så har du planlagt å dumpe ham, og det er en smerte han må komme seg gjennom okke som, og en periode med dårlig samvittighet du må komme deg gjennom okke som. Det å ikke si i fra fordi du ikke vil være en badguy er så helt utrolig råttent, og noe som best hører gjemme på ungdomsskolen, og ikke hos mennesker som er i midten av 30 åra Jeg kommer aldri til å involvere meg med noen på denne måten igjen. Du tror ingenting på at jeg faktisk ikke vil være med noen i et forhold? Jeg har mine grunner til det. Men det er grunner som er irrelevant i denne sammenheng... Dette er en veldig feig måte svare på. "Jeg vil ikke være i et forhold fordi jeg er for feig til å håndtere nedturene" eventuelt så har du så fundamentalt dårlig selvtillit at du ikke kan se for deg at noen kan være glad i deg Her er mine mest velmente ord til deg hittil : Gå til psykolog Mennesker er jo ment å danne forhold på et genetisk nivå. Hvis et menneske ikke har lyst å være sammen med noen må det ha skjedd noe traumatisk under veis. Dette er ikke din feil, men det er heller ikke noe du kan fikse på egen hånd. En psykolog kan hjelpe deg. Klar over det. Skal jeg sende han mail og spørre om et telefonnummer jeg kan nå han på, sånn at jeg kan ringe sjefen hans, og be om å få prate med NN sånn at jeg kan fortelle han at jeg ikke ønsker møtes mer, mens han står med masse andre folk og må prate om det mens andre hører på? Tror ikke det..... Da må det være mye bedre på mail, og spesielt med tanke på at han har fortalt meg at han hater å snakke i telefon. Her lager du et problem ut av ingenting. Det høres ut som du ikke ønsker konfrontasjonen det vil medbringe at du snakker med et menneske i "real time", kontra det å få skrevet velvalgte ord over en lengre tidsperiode per mail Han jobber offshore, 12 timer hver dag 7 dager i uka, i en lengre tidsperiode Fuckings dump ham nå med en eneste gang, mens han fremdeles har noe å oppta hjernen med om dagene (jobben), framfor å vente til han kommer hjem og går og trår 24/7 Endret 1. februar 2011 av Okeblol 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Han jobber offshore, 12 timer hver dag 7 dager i uka, i en lengre tidsperiode Fuckings dump ham nå med en eneste gang, mens han fremdeles har noe å oppta hjernen med om dagene (jobben), framfor å vente til han kommer hjem og går og trår 24/7 Agree. Lenke til kommentar
gno Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Du er redd for å si at du ikke vil være i et forhold, fordi du er redd for at han insisterer på at det er greit for han at dere ikke er så mye sammen? Redd for at han "tar til takke" med et par dager i uka, eller noe slikt ? Nei, jeg mente som i at det er vanskelig for meg å si det til han. Ikke hva han kommer til å si tilbake, men fordi jeg vet jeg sårer han med å fortelle det. Hva du enn gjør, si at du ikke er interessert i å være sammen med ham. Hvis du sier at det er deg det er noe feil med (ref. det å ikke ville være i et forhold, ever) så kommer white knighten i han til å prøve å "fikse" deg i ganske lang tid framover. (hvis da han passer til white knight stereotypen, noe jeg innbiller meg han gjør da han har bodd sammen med en broken person som deg i en mnd) Beklager om du mener jeg er stygg nå, jeg er bare brutalt ærlig. Takk for godt råd, det er kanskje nettopp det jeg ville sagt til han (at jeg aller helst vil være alene), men når du fremstiller det sånn, ser jeg jo at det kanskje ikke er så lurt.. Og uansett hvordan du vrir og vender på det så har du planlagt å dumpe ham, og det er en smerte han må komme seg gjennom okke som, og en periode med dårlig samvittighet du må komme deg gjennom okke som.Det å ikke si i fra fordi du ikke vil være en badguy er så helt utrolig råttent, og noe som best hører gjemme på ungdomsskolen, og ikke hos mennesker som er i midten av 30 åra Først; jeg dumper han ikke. Vi er ikke sammen. Men jeg er på vei til å informere han om at det ikke blir flere besøk. Men jeg skjønner at han blir såra, og at jeg får dårlig samvittighet. Hvorfor får jeg inntrykk av at du tenker jeg ikke kommer til å si fra? Det er jo nettopp det dette innlegget handler om - at jeg skal si fra og hva jeg bør si/ikke si i en sådan situasjon. Dette er en veldig feig måte svare på. "Jeg vil ikke være i et forhold fordi jeg er for feig til å håndtere nedturene" eventuelt så har du så fundamentalt dårlig selvtillit at du ikke kan se for deg at noen kan være glad i deg Hehe nei.... Her tar du feil : p Det handler ikke noe om det at jeg verken er feig til å håndtere nedturene eller har dårlig selvtillit. Absolutt ikke... Her er mine mest velmente ord til deg hittil : Gå til psykolog Mennesker er jo ment å danne forhold på et genetisk nivå. Hvis et menneske ikke har lyst å være sammen med noen må det ha skjedd noe traumatisk under veis. Dette er ikke din feil, men det er heller ikke noe du kan fikse på egen hånd. Hvis du også skal komme fram til huleboerteorien om at vi mennesker lever kun for å formere oss, blir det en diskusjon uten sidestykke. Det at du mener at mennesker er ment å danne forhold på genetisk nivå er din subjektive mening, og har ingenting med andres liv å gjøre. Det trenger ikke ha skjedd noe traumatisk i noens liv fordi de ønsker å leve uten forhold. Han jobber offshore, 12 timer hver dag 7 dager i uka, i en lengre tidsperiode Fuckings dump ham nå med en eneste gang, mens han fremdeles har noe å oppta hjernen med om dagene (jobben), framfor å vente til han kommer hjem og går og trår 24/7 Det tenker jeg også. Nå mens han er på jobb og har noe å oppta hjernen med om dagene. Lenke til kommentar
andreas__891 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Støtter meg til det seneste innlegget! Er selv sjømann og hadde klart best takla å bli "dumpa" eller fått slike beskjeder på jobb Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Beklager sent svar, var mycket opptatt i går Takk for godt råd, det er kanskje nettopp det jeg ville sagt til han (at jeg aller helst vil være alene), men når du fremstiller det sånn, ser jeg jo at det kanskje ikke er så lurt.. Well, hvis white knight + broken person stereotyp teorien min stemmer, er det dummeste du gjør å si "det er ikke deg det er noe feil med, det er meg" i alle fall. (da skal han prøve å fikse deg o.l) However, det er jo og mulig at han er en jeger eller utnytter, og da bryr han seg langt mindre om å bli dumpa enn du tror Hvorfor får jeg inntrykk av at du tenker jeg ikke kommer til å si fra? Det er jo nettopp det dette innlegget handler om - at jeg skal si fra og hva jeg bør si/ikke si i en sådan situasjon. Det faktum at du som godt voksen person så deg nødt til å oppsøke et forum for å be om råd til hvordan du kunne dumpe noen på mest skånsom måte får meg til å tro at du egentlig ikke har så lyst på denne konfrontasjonen, og var på utkikk etter en magisk løsning som slapp å såre noen. Beklager, dette finnes ikke. Hehe nei.... Her tar du feil : p Det handler ikke noe om det at jeg verken er feig til å håndtere nedturene eller har dårlig selvtillit. Absolutt ikke... Jeg ser en trend i at jeg ikke tror på så mange av de tingene du skriver Hvis du også skal komme fram til huleboerteorien om at vi mennesker lever kun for å formere oss, blir det en diskusjon uten sidestykke. Det at du mener at mennesker er ment å danne forhold på genetisk nivå er din subjektive mening, og har ingenting med andres liv å gjøre. Det trenger ikke ha skjedd noe traumatisk i noens liv fordi de ønsker å leve uten forhold. Lykke til i ensomheten Jeg ser tråden er satt som [Løst], har du dumpet ham ? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå