Gå til innhold

Bluetooth-støtte på bærbare

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer det med bluetooth på bærbare? Ligger chippen i chipsettet, eller er det en egen del? Om det er en egen del, hva er den vanligste bluwtooth-modulen? Hvordan finner jeg ut hvilken de forskjellige leverandørene bruker? Jeg er interessert i en bærbar der bluetooth-modulen støtter apt-x (en bedre komprimeringsalgoritme for lyd over bluetooh enn SBC som alle bluetoothenheter støtter).

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bluetooth er vanligvis ikke innebygd i chipset, men kommer som et eget Mini PCI Express kort. I min gamle Dell XPS M1730 var det kortet under batteriet og lett tilgjengelig for eventuelt skifte. Hvordan det er på andre laptoper vet jeg ikke.

Om Bluetooth på laptoper støtter apt-x som vel er i A2DP Bluetooth enheter som MP3 spiller, etc vet jeg heller ikke og jeg tror ikke det er så lett å finne hvilken type støtte en laptop har angående Bluetooth.

Du kan jo kjøpe en slik Bluetooth USB dongle og bruke også.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nok en standard som må følges, og det er også visse krav til hvilke protokoller som skal brukes i bluetooth. Men det er også opp til den enkelte produsent av bluetooth moduler om modulen kommer kun med standard protokoller eller om det blir intregert flere protokoller enn standarden i modulen.

Om det er en populær leverandør av bluetooth til laptoper, tja, det er det muligens, men jeg har ikke lyktes å finne ut hvem det er. Har liksom en mistanke om at finne like mange produsenter av bluetooth moduler til laptoper som produsenter av laptoper.

Hvis du vil, kan du jo lese litt om bluetooth på denne siden. med mindre du alt har vært der og lest litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...