Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab, erfaringer, tips og triks


arne22

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Samsung Galaxy Tab og er på jakt etter erfaringer, tips og triks vedreørende bruken av denne. Erfaringen så langt er vel at den er meget god til enkelte ting og ikke like god til andre ting. Håper på ideer, erfaringer og forslag vedrørende Tab'en.

 

Mine erfaringer så langt er vel:

 

1. Den er verdens dårligste telefon. akkurat til dette så fungerer den ikke noe særlig.

 

2. Den er kjempe OK å se film på. (MP4)

 

3. Gmail klienten fungerer ganske OK of det popper opp melding når mail ankommer.

 

4. Den er ganske OK å surfe med, når man bruker den originale browseren.

 

5. Forsøkte å installere Opera Mini og Opera Mobil. Syntes ikke det fungerte noe særlig. (Mulig at jeg ikke satte dem opp riktig ??)

 

6. Med vanlig Sim kort så fungerte det bare sånn delvis pga at telefondelen er dårlig.

 

7. Med 3G internett sim kort, så fungerer det der i mot meget bra.

 

8. Tab'en fungerer kjempebra som 3G router for fordeling av internettforbindelsen til flere PC'er. Det ser ut som om batteriet holder mye lengre enn Huawei sine 3G routere.

 

9. Den har så langt ikke fungert så veldig bra med IP telefoni når man kjører iptelefonklienten på selve Tab'en. Har testet med Skype, Sipdroid og IAXAgent. Det fungerer der i mot helt ok å kjøre IP telefoni fra PC som er koplet mot Internett via Tab'en som router.

 

10. GPS og Google Earth fungerer meget bra når man er koplet opp mot Internettet hele tiden vha 3G modem. Ute at man er på nett så fungerer det ikke så bra, men Google Earth kan cache eller "huske" en del info.

 

11. Alle applikasjoner lar seg installere fra App store, men ikke alle har den samme fornuftige anvendelse. Det er veldig mye å ve3lge i, men erfaringen er vel den at det kan lønne seg ikke å rote det hele til, ved å installere alt for mye.

 

12. Tilkoplingen til PC via kabel fungerer meget bra. Internt minne og micro sd kommer opp som HD på PC, og man kan bare dragge og droppe filer. Det går også bra å sette micro SD'en over i PC'en via en adapter.

 

Andre forlag, ideer eller erfaringer ? Eventuelt gode app'er som man bær skaffe seg ?

 

Brukte Opera tidligere på Nokia smartmobil. Syntes det fungerte veldig bra ved at man kunne navigere rundt på en hel side og så fokusere på deler av denne. Det syntes jeg fungerte bra. Fikk det ikke å kjøre denne måten på Opera. Noe jeg har gjort feil ?

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg bruker Dolphin Browser HD istedenfor den nettleseren som er forhåndsinnstallert.

 

Synes den er vesentlig bedre...

 

Er ellers meget godt fornøyd men tror det må gå seg litt til?

 

Har en Desire HD og syntes til å begynne med at Tab'en bare var en forvokst utgave av denne (noe den forsåvidt er...) men allikevel så ble den mer og mer spennende for meg etterhvert og bruker den nå daglig mens pc'en støver ned...

Lenke til kommentar

Dolphin Browser HD er installert og det viste seg å være en kjempestor suksess.

 

Det som var den største iritasjonen med den originale browseren, det var at veldig mange websider bare kunne leses som "spesielt tilrettelagt for android". Man får altså ikke opp den originale websiden for, for eksempel VG men en slags tilrettelagt "light versjon". Jeg fant i alle fall ikke noen måte får å stille om den originale browseren.

 

På Dolphin Browser HD så fant jeg der i mot en instilling for "User Agent". Satte denne til "Custom" og til "Windows". Etter dette så kommer alle websidene opp som "originale og uten endring". På grunn av den gode kontrasten og oppløsningen på skjermen så fungerer det meget godt å lese hele den originale VG siden når man holder Tab'en på tvers. Fokuseringen og skrollingen fungerer også meget bra. Med denne forbedringen så forsvant det mest negative jeg kunne si om Tabe'n. (Og forklaringen om at "men Apple sin fungerer nok bedre på browsing".)

 

Kjøpte ellers en slags film til å klistre over skjermen på Elkjøp. Grunnen er jo for å forhindere skade,men den ble også en hel del bedre i bruk, synes jeg. Det er for eksempel nå slutt på fingeravtrykkene som kanskje var litt sjenernde tidligere.

 

Andre forslag, tips og triks mottas med takk !

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...