Erik B. Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hei. Har en C-klasse '98, og oppgraderte i dag selve spilleren som stod i bilen slik at jeg kunne koble til iPhone i spilleren. Nå som jeg først er i gang ønsker jeg å gjøre noe med lyden. Originalt anlegg står i bilen. Jeg vurderer å gå til innkjøp av en subwoofer for å få litt mer "trøkk" i lyden. Jeg lurte litt på denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4043&katid=30&mid=m436&id=&vn=736 Er dette noe å satse på? Er det vanskelig å legge ledninger fra bagasjerommet frem til spilleren (uten at de ligger å slenger inne)? Takk for svar Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Om du skal ha den så må du huske på at du må ha en forsterker også. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Ja, så blir jo fort noen kroner utav det.. Men vil det hjelpe på selvom høytalerne i bilen ikke er spesielt bra? Er det eventuelt noen andre muligheter som vil gi lyden litt mer dybde? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Kjøp den og en kraftig 4 kanals forsterker, så brokobler du to kanaler til suben, og bruker de to andre til høyttalerene fora. Du bruker da også det innebygde høypassfilteret til fronthøyttalerene, og vips så kan du spille mye høyere Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Takk for gode svar, fant et annet alternativ også. Denne er til å ha under setene, og har innebygget forsterker. Blir vel fort litt mindre styr? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7503&katid=31&mid=m436&id=&vn=736 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Takk for gode svar, fant et annet alternativ også. Denne er til å ha under setene, og har innebygget forsterker. Blir vel fort litt mindre styr? http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7503&katid=31&mid=m436&id=&vn=736 Og MYE dårligere lyd Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Enig med den, de under setet subbene har lite for seg untatt at det kansje kiler litt i rompa. Finnes mange andre aktive subber der ute, som nokk gjør jobben som du er ute etter. Lenke til kommentar
Erik B. Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ok, men spiller det noen rolle at bilen er sedan? Siden bagasjerommet ikke er i "samme rom" som førerhuset? Eller blir effekten bra likevel? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Mister en del av effekten i forhold til om man har coupe eller stasjonsvogn ja. Merker stor forsjell på min sub om jeg åpner ene seteryggen min bittelitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå