Gå til innhold

Problemer med russekort, hva gjør jeg? Må jeg betale?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har over noen dager nå vært i en diskusjon med en person fra siden jeg bestilte russe utstyret mitt fra. Jeg betalte for grunnpakken som de tilbyr som blant annet inneholder en bunke med russekort. Jeg betalte standard prisen for pakken og noen dager etter bestillingen fikset jeg design på russekortet mitt. Nå nylig når jeg sjekket på hjemmesiden deres så jeg plutselig at det sto "venter på betaling" under bestillingen min. Det hadde altså kommet med en ekstra bunke med russekort, som jeg ikke har bestilt. Disse russekortene er helt blanke og alt som står på dem er navnet mitt.

Jeg sendte da mail til kontakt personen på hjemmesiden og fikk beskjed om at det var for sent til å avbestille siden kortene var sendt til produksjon. Vet ikke om jeg har lov til å poste mailene her? Uansett så prøvde jeg å si at jeg ikke hadde bestilt kortene, og synes det var rart at de har sendt dem til produksjon når ingen har betalt for dem. Men, det hadde de gjort likevel altså og jeg fikk også data og klokkeslett jeg hadde bestilt dem.

Det jeg ser for meg er at det kan ha skjedd en feil når jeg designet russekortet mitt og at det med et uhell kom med en ekstra bunke, og da kan de vel slenge skylden på meg.

Uansett så er jeg ganske innstilt på ikke betale, vil bare høre noe innblikk her før jeg fortsetter videre. Vet det er en del informasjon jeg kunne tatt med, men er litt redd for å si for mye i forhold til anonymitet og lignende.

BYTTE OG RETUR

Du har 3 måneder returrett for bytte eller tilbakebetaling om varen er ubrukt. Dette gjelder ikke undertøy eller produkter merket skolenavn eller spesialproduksjon. Vi belaster kr 159,- for frakt ved bytte. Du betaler selv returporto, om ikke returen skyldes feil i fra vår side. Da betaler vi alle utlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såfremt feilen har skjedd på din side, ved bestillingen, så er du i utgangspunktet pliktig til å betale.

Dersom bestillingen er gjort over internett kan du derimot forsøke å benytte deg av angreretten i angrerettslovens §11. Du må da gi beskjed til selgeren innen 14 dager etter at du har mottatt varen, eller etter at du har mottatt skriftlige opplysninger om din rett til å "angre".

Ved å benytte deg av angreretten gis du rett til å "gå fra avtalen".

Lenke til kommentar

Fristen for å angre når det gjelder varer som spesialbestilles løper i fra det øyeblikket bestillingen legges inn, eller så snart forbrukeren mottar bestillingsbekreftelse(inkludert informasjon om angrerett).

Så om trådstarter her bestilte varene og mottok bestillingsbekreftelse og informasjon om angrerett, så er det da fristen skal regnes fra, ikke når han mottar varene.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket eposten min og har ikke mottat noe bestillings bekreftelse, men tror nok de har meg i et "hjerngrep" med reglene anngående spesialbestilling osv.

fikk dåg denne mailen 15.12.2010

Hei Carl!

VI SAVNER BETALING AV RUSSEUTSTYRET!

Vi kan ikke se at du har betalt for bestillingen av russeutstyret i Webshop på Russ.no.

Klikk her for å sjekke handlekurven din.

Ønsker du levering sammen med resten av russen i februar og mars, må du betale senest 16. desember.

Det som vi ber deg gjøre er å bekrefte et av følgende:

1. Jeg betaler innen 16. desember og får varene mine sammen med resten av russen i februar og mars.

2. Jeg betaler etter 16. desember, men er da oppmerksom på at varene mine kan få senere levering og eventuell ekstra fraktbelastning ved hjemleveranse.

3. Jeg vil avbestille alle varene og bestiller eventuelt nye varer på et senere tidspunkt – gi oss beskjed om vi skal slette bestillingen for deg.

Svar om du ønsker alternativ 1,2,eller 3 til [email protected].

Spørsmål kan sendes til [email protected] - det kan 1-3 arbeidsdager før vi svarer om det er mange henvendelser til oss.

Men som sagt jeg har jo ikke bestilt kortene med vilje en gang, det er den dere "russekort" lagern deres som har tatt de med.

edit: det er vel punkt 3 jeg "ryker" på tenker jeg?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...