Gå til innhold

Justified - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig sesongfinale. Likte hvordan sesongfinalen kom tilbake med plott som ikke har vært brukt så veldig mye som Pruitt Taylor Vince's sin russiske roulette, Jim Beaver tilbake, og at Devil ble drept.

Likte også hvordan sesongen har handlet om Raylan, men også veldig mye om de andre skurkene og "goodguys" som har gått rundt omkring i Harlan. Men i slutten av sesongfinalen handlet det hovedsakelig om Raylan og noe hans ensomhet.

Måtte vi se mer av Duffy og Limehouse neste sesong, to svært gode karakterer som jeg har likt godt denne sesongen. Begge to var spesielt gode i sesongfinalen. Duffy med Raylan var herlig, Jere Burns var faen meg fantastisk i den scenen. Hvordan Limehouse kutta av armen til Quarles og generelt sett scenene hans i sesongfinalen var også gode.

Quarles hadde en fin avslutning på sin epoke. Vi så jo hvordan han gikk fra å nesten komme inn som en viktig og mektig fyr som kunne ta over mye i Harlan, til å bli mindre og mindre en carpetbagger som virkelig ikke får det han prøver å få til.

Gøy å se kona til Shawn Ryan (skaperen av The Shield og The Chicago Code) i sesongfinalen i en liten rollle. Hun var også var med på The Shield sammen med Walton Goggins (Boyd).

Jeg har ingenting aning om hva plottet neste sesong blir. Det blir nok noe lignende det som i sesong 3. Eller det kan bli noe nytt. Ser for meg at neste sesong kommer til å handle litt om at Raylan er ensom. Kanskje endelig også noe mer egne historier for Tim og Rachel, ihvertfall Tim. Rachel har jo hatt en del mer enn Tim synes jeg. Hadde jo den episoden med Rachel i sesong 2 hvor vi følgte eks-mannen til søsteren hennes som var på rømmen og litt om hvordan hun ikke passer inn i Harlan i en annen episode. Tim har hatt veldig lite, og har bare sluppet et par linjer om seg selv her og der. Selv om det også har kommet fram litt at han til tider er anti-Raylan nærmest.

Kan også se for meg at Winona er for det meste ferdig på serien, men vil dukke opp til tider. Natalie Zea kommer til å dukke opp i en ny serie fra høsten, tviler sterk på at den piloten ikke blir plukket opp til serie. Planen er ifølge Graham Yost (serieskaperen) at Winona skal komme tilbake i et par episoder per sesong. Men at hun er ferdig på fast basis på serien.

Fra samme intervjuet jeg leste det i med Zea så sa Yost også at Mykelti Williamson vil komme tilbake hvis det går for skuespilleren. Og det virker det som det gjør, så vi kan trygt si at Limehouse er tilbake neste sesong.

Kan lese intervjuet her. Som også går i det at Theo (Adam Arkin) også kan komme tilbake neste sesong.

Jere Burns er tilbake på den kommende sesongen av Burn Notice, som sin skurk der fra tidligere sesonger. Ser for meg også at Duffy vil komme tilbake, sikkert i en mye mindre form en denne sesongen. Litt som sesong 1 og 2.

Kunne se for meg at vi ser Arlo og Dickie kanskje sammen neste sesong, i fengsel. Ikke at jeg direkte ser noe grunn for det akkurat, men det kan alltids bli skrevet noe for det. Raymond J. Barry (Arlo) var veldig flott i sesongfinalen, og likte godt hvordan Arlo "valgte" Boyd framfor Raylan.

Jackie Earle Haley som en skurk neste sesong. COME ON!

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

SoA er høstserie. Justified har alltid vært en serie for nyåret.

Justified vil starte i nærheten av den nye serien The Americans fra Justifieid-skaperen Graham Yost på FX rundt nyåret. Januar for å være mer presis.

Filmingen av sesong 4 starter ikke før 10. oktober, så neppe noe de får gjort ferdig før desember, som gjør serie utilregnelig til å bli sendt i år. Ingen tv-kanaler tjener noe særlig på å sende nye episoder i desember.

De har heller ikke gjort noen store castinger for sesong 4 enda - Som inkluderer en sersjant i militærpolitiet med en fortid med Boyd, en familiemann på rømmen som jobber dophuer, en lokal konstabel som gikk på high school med Raylan, og en yngre prest som kutter inn i profittene til Boyd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Mer Raylan Givens i natt.

Arlo og Raylan-scenene på slutten av forrige sesong, oh så herlige for hver gang jeg så dem. Ganske så genial slutt når du tenker deg om.

Spent på nye folkene, spesielt Joseph Mazzello som spilte en av hovedrollene i The Pacifc, Ron Eldard fra flere mindre filmer og Akutten, og selvfølgelig Patton Oswalt.

Håper Limehouse dukker opp eller det blir fortalt noe om hva som skjedde etter sesong 3 med han.

Lenke til kommentar

Deilig å være i gang med Justified. Ganske bra sesongstart, likte konstabel Bob med "go-bagen". "Got everything i need in there in case i have to go" - "like toilet paper?" :D

Likte også Ron Eldard, håper vi ser mer til han framover.

Er dette en spoiler fri tråd?

Isåfall:

Hva er greia med Arlo på slutten? Skjønte ikke helt hvorfor han drepte han andre. Fordi bagen Raylan fant er så verdifull?

Lenke til kommentar

Det er ikke spoiler å diskutere ting hva som skjer. Man kan jo alltids fundere på hva baggen er og sånt, om den er verdifull så kan jo Arlo ha drept han bare på grunn av det.

Virker inspirert av D.B. Cooper, riktignok drev ikke "D.B. Cooper" med dop eller narko.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall 13 episoder i sesong 4. Disse sidene er som regel litt trege med å legge sendeskjemaet til dessverre "små" serier som Justified.

FX Networks har bekrefta for lenge siden av det blir 13 episoder i sesong 4.

Gode seertall på sesongstarten også. Håper at Graham Yost & Co får lagd minst 6 sesonger totalt som han snakket om i fjor.

Lenke til kommentar

Zea dukker vist opp i 3 episoder denne sesongen.

Herlig å se Jere Burns er en del med nå i sesong 4 også, og Duffy mer i "power" slik vi husker han før Quarles skremte han sånn.

Theo Tonin kommer nok tilbake til serien i sesongen virker det som etter hva som ble sagt i dagens episode. Adam Arkin som spiller han har regissert flere episoder av både Justified og Sons of Anarchy, men Arkin har ikke regissert noen episoder så langt for sesong 4 virker det som. Sikkert fordi han dukker opp litt framover. Herlig skuespiller, tok en så turnaround fra å spille Dr. Shutt i Chicago Hope til neo-nazi sjef i Sons of Anarchy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...