Gå til innhold

Justified - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kim dame?

EDIT: Ahh, jeg skjønte hva du spørte om etter bittelitt ettertanke.

Mest sansynelig bare en random Harlan-lokal som er loljal mot Babs som leverte meldingen til syndebukken for Dickie.

Forresten bra spilt av Jeremy Davies, som Dickie i dag. Synes talentet hans har vært litt waste på serien, selv om det er bedre å se han her enn i bare små filmroller siden Lost.

Blir hvertfall spenndene med Bennet`s mot Crowders/Arlo med Raylan i midten. Lokalfolket i Harlan er jo nå igjen på Mag`s side, så da kommer Crowderne til å få litt heat.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Sesongfinale i dag, gleder meg. Ladet opp til et stort oppgjør i sesongfinalen med Bennet`s både mot Raylan og mot Boyd sitt crew.

Hvis noen ender opp med å dø så håper jeg på Rachel, serien kan ofre henne for å bygge opp karaktern Tim istede.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en serie for alle, men de som liker den liker den mest på grunn av skuespillerne. Plottet er kanskje ikke allverden, men det er en av de beste krimseriene sammen med Sons of Anarchy utenfor de store kabel-tv kanalene.

Igjen så likte ikke alle Deadwood, og Justified er riktignok en neo-western utgave av Deadwood med et større preg på loven og har en hovedkarakter som blir sentrert mest rundt, isteden for et ensemble som i Deadwood.

Det er noen i denne verden som elsker skuespillet til Walton Goggins og Timothy Olyplant. De er to flotte skuespillere som aldri får Emmy-oppmerksomhet de har fortjent både nå og tidligere. Spesielt Goggins som spesielt ble snyt for Emmy for hans rolle i The Shield, som var fantastic i siste sesongen av serien.

I tillegg har Justified et godt karakter-galleri med fullt av fargerike-karakterer.

Lenke til kommentar

Jeg ble tipset om denne serien for ikke så lenge siden, og nå er jeg igjennom! :)

Det er en veldig bra serie.. ikke en "superfavoritt", men den er veldig solid, gode skuespillere og et "godt miljø" om jeg kan si det på den måten!

Glad for å høre at det kommer enda en sesong! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så nettopp justified på et par dager, veldig kul serie. Hovedpersonen klarer seg meget bra, og klarer stort sett alltid være svært rå. Faren er jo også hysterisk. Men han Boyd er en forferdelig karakter, veldig lite troverdig og jeg synes absolutt ikke han gjør en bra jobb selveste goggins. Ja jeg forstår at de prøver å gjøre han veldig unik, med masse forskjellige sider, men det blir bare vås i mine øyne. De prøver litt for hardt kanskje. Og ava? :!: . Få de bort.

Endret av Everket
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NÅ turte jeg endelig å lese tråden. La den i favoritter for en stund siden, men jeg fikk ikke sett siste episode før nå. Visste ikke helt hvor langt resten av verden var kommet så jeg 'safa' istedet.

Flott serie. Veeeldig enkel, og med alt det andre som sviver rundt nå så er sånne serier som det her et friskt pust. Gleder meg å høre at det blir en sesong 3 også.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg likte sesongstarten godt, den ga et godt potensiale til hva vi har å se denne sesongen.

Først og fremst synes jeg at serien har tatt i god beregning hva som måtte gjøres nå som Mags er død. Istedenfor at serien introduserer en ny stor big bad som Bo/Boyd/Meksikanerne i sesong 1, og Bennet-klanen i sesong 2 så har serien lagt til en rekke nye big bads. For det blir også riktig gjort, fordi når Mags og familien er borte fra tronen er det mye som åpner seg for diverse kriminelle storfolk kommer for å prøve å ta makta.

Samtidig elsker jeg også at de introduserte Duffy i den første sesongen. For vi vet jo at han er noe mektig i den kriminelle underverden i Lexington (?), men at igjen det er noen mektigere enn han. Likte hvordan Quarls eller hva han het tok ut lederen for den lokale Dixie-mafiaen. Virkelig hata han fyren, virka bare som en tosk som ikke klarte å bruke makta si til noe særlig, eller til noe god underholdning.

Og Boyd kommer til å kverke Dickie? Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...