Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Strømkabel surr, og vifte som ikke vil gå ordentlig

Gjest Slettet-znfzAj

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-znfzAj

Hei.

Har nettopp installert noen nye vifter i kabinettet mitt. Problemet er at en av dem ikke vil starte på egen hånd, den starter derimot om jeg "manuelt" gir den en dytt så den får rotasjon, da går den på egen hånd, men ikke på den hastigheten som den skal. Alle viftene mine er 3pins vifter som jeg har koblet med overgang 3pin -> 4pin, ofte flere 3 pins på hver 4 pin. 2 av viftene har led lys, og det er en av de som ikke funker.

Den ene Led viften funker fint, men den andre vil ikke starte selv. Har prøvd å koble med forskjellige kabler, prøvd med færre vifter koblet til, og er alltid den samme som ikke starter. Denne er forøvrig koblet til en overgang med 2x 3pins -> 4pins, kan det rett og slett være at siden den er splittet i 2x3pins, får den ikke nok strøm? og at jeg må gå til innkjøp av en overgang som går direkte fra 4->3 pins uten noe splitt?

Noen andre forslag?! fryktelig frusterende å måtte "kickstarte" den ene viften hver gang jeg skrur på pc'en. (når jeg starter den manuelt så går den helt til jeg skrur av pc'en, bare ikke på maks power).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-znfzAj

Vell, hvor mange Ampere trekker viftene dine? Har du for mange får du spenningsfall.

Men det er også mulig at vifta di holder på å ha noen defekter og ergo ikke starter lett, men det ser du fort om du kobler den til en enkelt kontakt.

Hei og takk for svar. kan melde at dette var feil fra min side, hadde koblet den i feil overgang, meget urutinert det der, funker som en drøm nå, både vifte og lys. Og pc'en holder seg god og kjølig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...